Full version: Syrenrötter
Anna F
Hej!

För många år sedan när vi först blev med trädgård gjorde jag misstaget att sätta en syren mitt i vad som sedan blev en stor perennrabatt. Det var väldigt fint i några år och sedan var det överallt ... Nu har jag grävt bort eländet och ska försöka återskapa rabatten efter bästa förmåga. Men syreneländet har enorma rötter, både många och långa, överallt. Även en del som går väldigt djupt, nästan rakt ner. Hur noga måste jag vara med att gräva bort varenda gnutta rot? Om det finns rester av rötterna kvar; kommer syrenen då att dyka upp igen?

Hälsningar

Anna
oliv
För mer än tio år sedan sågade jag ner en stor syren som stod i ett hörn och tog bort så mycket jag kunde, jag brydde mig inte om smårötter. I ett par år fick jag rensa, men det var inte mycket. Nu är där planterat en magnolia Ricki, och syrenen dyker inte upp sedan länge... whist.gif I stället har jag stammat upp syrenen på en annan plats biggrin.gif (från en stickling som jag tog tillvara på).
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon