tänkte det vore intressant att se hur andra lyckats med sina förutsättningar,man har ju stora planer som ung men blev det något av det och om inte är man nöjd ändå
andersen
23-04-2010, 11:55
Jag har aldrig planerat mitt liv på det sättet, utan jag sätter upp kortare planer i mitt liv på ett par år, och dom planerna brukar jag klara av. På arbetet så gör jag "bokslut"kanske var 6månad och försöker därefter ändra på saker och ting.
Huggorm
23-04-2010, 11:57
Jag har inte uppnått det jag vill än, men jag jobbar på det och det ser positivt ut
Christina i Taxinge~
23-04-2010, 12:04
Hmmm....det går ju inte att rösta?
Har inte uppnått det jag planerade och ville, jag ville ha tre barn innan jag var 25 år, nu är jag 40 och har inga. Men jag är nöjd ändå, för jag har fått och kämpat för så mycket annat som jag uppnått.
Måste vara något fel här på Forumet ?èn röst har ju kommit fram
Jag testade att rösta på 1 alternativ och det gick inte men om jag röstar på alla samtidigt går det rösta ----
skogstroll
23-04-2010, 15:01
jaa får nog säga att jag uppnått det mesta. Har köpt ett hus vilket jag aldrig kunnat drömma om. Hade väl drömmar om häst en gång i tiden, men det känner jag blir för mycket jobb och tidskrävande. Hund ska jag ha så småningom när jag fixat mera tid. Lite mer pengar i skattekistan vore väl inte fel

Sen får man väl vara glad att ha hälsan och framför allt att familjen har hälsan!
vitavargen
23-04-2010, 15:07
Det gick inte rösta (valde det sista alternativet).
Har lite kortsiktiga och långsiktiga mål. Det kortsiktigas resultat syns i september 2010. Det långsiktiga som också uppnås är en bättre värld med lite färre krig och mindre fattigdom.
Funka att rösta för mej svarade på båda frågorna Är nöjd med livet i stort Har inget direkt utalat mål eller önskning,mer att det ska gå bra det jag företar mej Sen är det nog en humörsfråga om man är nöjd eller inte olika dagar=olika svar
Tydligen fungerar det att rösta då och då ?synd att det inte fungerar.Fast det går ju bra att berätta här i egna ord om hur det gick med alla stora förutsättningar i livet
När jag var 11 år ville jag bli frissa och det blev jag,vid 18 års ålder tog jag min frisörexamen bland de yngsta i Sverige faktiskt.Jo sen skulle gubben och jag ha fem barn sa vi när vi var unga och oförståndiga:)det blev två ,en flicka en pojke med många komplikationer,efter det insåg vi att det räckte med två och de blev två underbara barn.Vad vi inte tänkte då när vi var unga var att vi kunde bli Morföräldrar också,nu har vi tre underbara barnbarn på dotterns sida livets grädde sägs det och det stämmer:).Vi byggde hus som vi aldrig trodde vi skulle ha råd med,vi köppte sommarstuga med sjötomt som vi trodde vi heller aldrig skulle ha råd med,sen sålde vi huset för två år sedan och byggde nytt där vi hade sommarstugan.Man tror man kan styra livet men det är nog så att det styr oss mycket eller omständigheterna ibland i rätt kurs och ibland på avvägar.Allt blev nog inte som man tänkte sig när man var 15-20 år eller hur.Allt blir inte perfeckt men kanske nära nog
Anki på Öland
23-04-2010, 19:46
Har aldrig, inte ens som barn/ung, planerat livet utan alltid tagit det som det kommit och varit nöjd med dom valen jag gjort. Har aldrig ångrat något jag gjort - eller inte gjort.
Anki
Visst har man ångrat saker som man inte gjort !men man kan inte älta det ett helt liv man får göra misstag och gå vidare.Jag ville blivit konstnär eller formgivare men det fanns inte en chans
på min tid,konkuransen var otrolig.
Har nog aldrig haft några framtidsdrömmar. Har tagit dagen som den kom. Men när jag blev sjukpensionär närde jag en dröm om att bosätta mig på landet. Den gick i uppfyllelse så numera är mina drömmar mer realistiska, som att hälsa, ekonomi mm skall stå mig bi, så jag får njuta av att leva helt enkelt. Jag jagar inte efter drömmar längre, dom får komma till mig när dom vill. Bara dom går att realisera, är dom välkomna.
Hörde att vår Kung ville bli Traktorförare nä han var liten!även en kung har drömmar
Aqvakul
23-04-2010, 20:53
Jag har så länge jag minns velat bli sångare i ett rockband, bli riktigt framgångsrik i en idrott och jobba som pilot. Jag har inte uppnått något av detta. Jag har inte heller blivit rik. Men direkt missnöjd är jag inte. Socialt, när det gäller familj, släktt och vänner, så har jag nått väldigt långt..
Huvdsaken är att man fortsätter att dröma oavset ålder !det är aldrig för sent.Föresten fick jag sälja ett mönster till Wetex disktrasor och konkurerade med många kända konstnärer men mitt mönster blev antaget,tänk när jag kom till BW och såg mina mönster på Wetex från golv till tak i ett så stort varuhus.Ja en gång fick man sin dröm uppfylld en härlig kännsla.Kul att berätta för barnbarna:)
att mormor minsan gjorde det åtminståndet en gång
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.