|
Som sagt, brukar du vinna i olika tävlingar som företag arrangerar? "Köp en sån så har du chansen att vinna en..." "Motivera varför just du ska vinna detta braiga pris!" "Betala före nu så kanske du vinner vårt paket!" "Svara på de här frågorna och var med i utlottningen av..." Ja, ni vet... En förutsättning är ju så klart att man då och då i alla fall deltar i de tävlingarna, annars är det ju svårt att vinna.  Jag brukar säga att jag aldrig vinner men sedan ibland så! Jag har faktikst vunnit ett presentkort på 1000:- hos Solresor för två år sedan för att jag svarade på deras kvalitetsfrågor efter resan. Och för några veckor sedan så vann jag en fototävling hos Vi i Villa och ska få några DVD:er om hantverk (fast de har inte kommit än...) och idag har jag hämtat ut ett Gourmet-paket med fyra olika potatisar för att jag betalade in min prenumeration på Natur och Trädgård före ett visst datum och anmälde mig till deras tävling. Vad glad jag blev för potatisen! Det kom så oväntat! Nu kommer det bli massor med potatis i år för jag hade redan köpt två fina sorter på Älvsjömässan och sedan har jag kvar från förra årets skörd som ska få bli sättpotatis i år. Tur att den övriga familjen äntligen har lärt sig uppskatta potatis!!!
Vann en solstol en gång på lott,vann tusen kronor på triss en gång ,sist vann jag en T-shirt från (Heintz ketchup) på en slogan men inte första priset förstås  Har väl ingen jättetur precis men skam den som ger sig! "En vacker dag"du vet:)
Aqvakul
23-04-2010, 13:58
Nej, men jag har haft tur i kärlek...
Bengalow
23-04-2010, 14:08
Första gången jag vann var på en korsordstävling i Rekordmagasinet 1964 - 45,- !! Jag har varit med att vinna på V75 - 55 lakan, men vi var 10 att dela. Nuförtiden har jag insett att kostnaderna för spel överstiger insatsen med >100%, så jag köper varken lotter eller spelar på något. Spänningen i spelet ligger inte för mig längre. Aquakul: Så rätt du har!!
skogstroll
23-04-2010, 14:08
jag vinner bara i konstlotteriet på jobbet, massa konstiga kubistiska grejer
Med tanke på hur sällan jag tävlar, så ja, jag brukar vinna. Vann en diskmaskin på OBS Rotebro eller Coop Forum som det numera heter.
skogstroll
23-04-2010, 14:40
CITAT (Anma @ 23-04-2010, 15:11)  Med tanke på hur sällan jag tävlar, så ja, jag brukar vinna. Vann en diskmaskin på OBS Rotebro eller Coop Forum som det numera heter. det är en schysst vinst!
Aqvakul
23-04-2010, 14:46
byter inte ut min storvinst i kärlekslotteriet mot något annat..
Huggorm
23-04-2010, 15:09
Jag vann en datorskärm en gång på den tiden då datorbutiken.com ännu fanns. Dels hade dom en klurig fråga där svaret verkade självklart, men tänkte man efter så var det ett annat svar. Dessutom skrev jag det i syrrans namn eftersom jag förstod att det skulle se bättre ut för dom om det fanns ett tjejnamn bland alla killnamn, dom hade ny tävling varje vecka nämligen. Så jag blev inte direkt förvånad när jag vann Annars brukar jag mest förlora, men jag deltar väldig sällan i tävlingar och i stort sett aldrig på lotteri
Åsa, mälardalen zon 2
23-04-2010, 15:13
Brukar oftast inte vinna men det senaste året har jag vunnit en DVD på en tävling på nätet och jag vann ju en fin trädgårdsbok på trädgårdsmässan (pomologiska sällskapets monter).
Morsan är den som har tur i familjen fast bara på vinlotterier hon vinner nästan jämnt när hon är med på vinlotteriet på jobbet och det brukar inte bara vara en flaska hon vinner utan flera nästan varje gång.
skogstroll
23-04-2010, 15:13
tror ja vunnit grillbestick nån gång också  häftigt va
Aqvakul
23-04-2010, 15:18
För tjugo år sen vann jag en nutidsorienteringstävling som tidningen Arbetet anordade. Priset var en resecheck på tio tusen. Glatt inhandlades en charterresa - den unga barnfamiljens första gemensamma. Sen fick jag skatta sex tusen för äventyret - mindre kul...
skogstroll
23-04-2010, 15:21
en vinst jag iofs aldrig glömmer är en midsommarafton med min mor i Tyresö, jag var på en sån där vinst varje gång-grej och vann ett storpack ENGÅNGSHANDSKAR!!! det ni!
en annan gång på samma ställe (eller om det var samma gång....) så vann jag några glasskålar oxå, vilket ju inte var helt fel...
Christina i Taxinge~
23-04-2010, 15:23
Jag vann en båt en gång......en jolle! Men då bodde jag i lägenhet mitt i stan och hade inget behov av en 3-meters-plastjolle. Lyckades sälja den ganska omgående, tack & lov....... Men det var kul att vinna! Nu väntar jag bara på den stoooora lottovinsten
skogstroll
23-04-2010, 15:25
usch vad jag är negativ... jag har ju faktiskt vunnit 500 spänn på en sån där gamblingsajt som man fick 80 kr gratis på. Det var ju inte heller fel. Sen slutade jag spela där tack o lov, man ska ju sluta när man är på topp =)
Huggorm
23-04-2010, 15:45
Jag vann en massa pengar på enarmade banditerna på Sandefjordsfärjan i julas också. Men totalt förlorade jag nog mer än jag vann den gången också
Jag brukade vinna när jag var mindre det var på missionskyrkan där körde de nåt som kallas åror det är ett lotteri.Jag vann flera år i rad en jättegod hembakt tårta.Men annars är jag väl ingen turgumma precis Men NU har jag vunnit  Potatisar  du som tipsade om tidningen Natur&trädgård var det du Petziz? Själv är jag till skillnad från dej helt novis på potatissättning men det ska bli görspännande  Jag fick nyhetsboxen fick du också det?
Aqvakul
23-04-2010, 15:49
1974 åkte jag en ålandsfärja med ett gäng från jobbet. På den tiden så var jag ganska glad för satt spela, men hade bestämt mig för att låta bli spelautomaterna. framåt kvällen så råkade jag dock hitta en krona i fickan som "råkade" hamna i automaten ocdh genast gav 100 kronor i utdelning. En rejäl vinst på den tiden, och som finansierade en stor del av min resa...
Klint, min Gourmetlåda innehöll 10-12 potatisar av vardera Juliette, Amadine, Cherie och Marine. Jag är sååå glad för denna vinst!
Kom på att förra året på sockens Midsommarfirande köpte jag två lotter i vuxenlotteriet och två i barnlotteriet. Sedan var det någon kvinna som stack tidigare och då fick jag hennes fem lotter också. Jag tror jag kom hem med fyra-fem vinster!
Vann förresten 400:- på Jokern för någon vecka sedan. Hmmmm.. lite tur har man kanske emellanåt ändå. Men det vore ju skoj om det hade varit en fyra-fem nollor till på de där 400:- - det hade behövts!!!
hattstugan
23-04-2010, 17:04
Vinner sällan någontin på lotterier men fortsätter ändå köpa!! Vann däremot Entrebiljett till Trädgårdsmäsan från en utlottning på AoT hemsida i år!!
Jag vann en DVD med Åsa-Nisse idag.  Det var en fånig tävling hos TV 4 Film. Antagligen var det bara jag som tävlat. Tidigare har jag vunnit en första hjälpen väska åt djur, en nessecär, ett trådlöst modem och ett förkläde och matskål åt katterna. Men ingen storvinst tyvärr. Skulle inte vara helt fel med några miljoner.
Jag vinner aldrig ngnting och har dessutom otur i kärlek. Största vinsten jag gjort var på stryktipset och var på 1.700 kronor fast ngn timma innan matcherna började så ringde jag polaren och frågade om han skulle vara med och spela mitt system och det ville han ju förstås så det blev bara 850  .
sqrulan
23-04-2010, 19:43
Jag har aldrig vunnit något av värde men veckan före påsk vann jag på postkodlotteriet, det var en överraskning.
Har vunnit en del på korsord .. småvinster ... kaffebryggare, lotter, pengar. Vunnit dukar, vaser, skålar mm på lotterier, tavla i konstlotteriet. En del vinster på slogantävlingar har det också blivit. Uppsatstävling vann jag en gång i tiden, priset var ett diplom. Postkodlotteriet har jag vunnit nån tusing plus några ggr 150 kr. På Bingolotto har jag vunnit drygt 30.000 i pengar och presentkort och så har jag vunnit en bil. Tur i kärlek har jag också haft.
Tur i kärlek vet i fan men jag har haft tur med mina barn o barnbarn  dom är det bästa jag har
Kul att höra att folk faktiskt vinner något emellanåt, även om det inte är miljonvinster. fast om det är miljonvinster så kanske man inte ger sig till känna, direkt!
Huggorm
24-04-2010, 18:56
CITAT (Peztis @ 24-04-2010, 19:08)  Kul att höra att folk faktiskt vinner något emellanåt, även om det inte är miljonvinster. fast om det är miljonvinster så kanske man inte ger sig till känna, direkt!  Nej, då är det väll bara en tidsfråga innan man får någon av sina anhöriga kidnappade, och sedan är det bara att betala vinsten i lösen
För ett par år sedan vann jag en Kärcher högtryckstvätt. Det var en fototävling. Mitt namn hamnade under ett foto i en liten reklambroschyr - det var bara det att det var inte mitt kort Alla grannar undrade var jag hade tagit kortet- de kände inte igen min altan. Vinsten var välkommen- den andra tvätten hade precis gått sönder.
Måste bar tala om att jag hämtat mina potatisar jag fick 10 av varje Maestro, labella,leoni och blue belle!!
CITAT (Peztis @ 24-04-2010, 19:08)  Kul att höra att folk faktiskt vinner något emellanåt, även om det inte är miljonvinster. fast om det är miljonvinster så kanske man inte ger sig till känna, direkt!  Fast min bilvinst kändes faktiskt som en miljonvinst eftersom vi just haft in vår gamla för byte av topplockspackning och toppen måste planas ... vi hade inbokat biltåg till Göteborg då det havererade. När det gäller såna grejer då känner man som att man vunnit miljoner.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|