Full version: smala stjälkar?
krafth
Har en okra som är ca 30 hög.
En vän till mig som sått okra samtidigt som mig har betydligt grövre stam. Min stam är i tjockleken som en kokt spagetti medans hans är mer än dubbelt så grov men ändå inte högre än min. Hans ser mer proportionelig ut och det gäller nästan alla hans andra plantor kontra mina.

Mina plantor får mindre soltimmar än hans visserligen men förövrigt mår min plantor bra. Dessutom så är första bladdelningen (som kom för några veckor sedan) just nu nästan högst upp så spontat känns den som att den dragit iväg i ett jäkla tempo på höjden men inte skaffat sig nåt "hull" om ni förstår vad jag menar. Jag hade växtlampa på den i början men sedan ca tre veckor tillbaka står den i fönstret.

Har inte tillsatt någon näring. Skulle lite växtnäring få den att tjocka till sig lite?

Skulle även vilja veta vad som är lämplig storlek på slutkruka till min äppelgurka samt till min salladsärta?
lenaandersson
Det verkar som din vän kan det där bättre än du,
vad för pratar du inte men den personen och får tipps på hur du ska göra.

(Man måste ge dom rätt antal timmar ljus rätt temp och näring mm)
krafth
CITAT (lenaandersson @ 23-04-2010, 19:32) *
Det verkar som din vän kan det där bättre än du,
vad för pratar du inte men den personen och får tipps på hur du ska göra.
(Man måste ge dom rätt antal timmar ljus rätt temp och näring mm)

Jag har ju såklart redan frågat honom men han gör ingenting annorlunda mot vad jag gör. Det är ju DET som förbryllar mig.
Sussie F-Flower
Han kanske har någon grad svalare än dig..?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon