skogstroll
jag måste säga att det mesta i mina ögon ser lite mysko ut blush.gif
Peztis
Jag tycker alltid att hon e mysko.... Hon var med i Äntligen hemma förut (tror jag det var i alla fall) och jag satt bara och skakade på huvudet.
Inte min typ av människa, i alla fall.
Eva i Höga
Det var längesen jag läste den tidningen så - vem är "hon"?
Skruttis
"Hon" heter Renée Voltaire.

Jag har provat några enstaka recept med mina egna ändringar.
Använder hennes sidor mest som inspiration till egna "kreationer".
Överbölingen
Oftast om jag tänker böka med recept så blir det Svensk Jakt eller ett kontaminerat googlesrecept.

För det mesta har vi inte tid med receptmatlagning. Hustru, två söner och deras fruar (även jag) är rätt hemma i köket. Är hela klanen samlad och någon kommer upp med en bit älgkalv från frysen så blir kommentarerna lite åt följande håll:

- Vad gör vi av den här?
- Kör lite marinad!
- Med cognac!
- hitta på något att späcka med!
- gör en god vitvinsås med karl johan!
- då gör jag en förrätt!
- jag fixar desserten!
osv.
Åsa, mälardalen zon 2
Renee Voltaire är lite för extrem för mig men hennes syster Lotta Voltaire har ju god indiskinspirerad mat på Hurry Curry i Stockholm.

Annars blir det nog så att man kollar recept i kokböcker eller Googlar
Bee
CITAT (Överbölingen @ 29-04-2010, 19:47) *
Oftast om jag tänker böka med recept så blir det Svensk Jakt eller ett kontaminerat googlesrecept.

För det mesta har vi inte tid med receptmatlagning. Hustru, två söner och deras fruar (även jag) är rätt hemma i köket. Är hela klanen samlad och någon kommer upp med en bit älgkalv från frysen så blir kommentarerna lite åt följande håll:

- Vad gör vi av den här?
- Kör lite marinad!
- Med cognac!
- hitta på något att späcka med!
- gör en god vitvinsås med karl johan!
- då gör jag en förrätt!
- jag fixar desserten!
osv.

Jösses så gynnad du är! Men det antar jag att du är medveten om...
Ack den som hade det så gott! Lyckliga Du!
persikan
Jag lagar till något ibland, i förra numret fastnade jag för nässelhommus och den blev verkligen kanongod. biggrin.gif biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon