rosennosen

Hittade just flera påsar med osatta, bortglömda lökar. Skulle ju ha satt dom i höstas men har alltså glömt några påsar. . . Vad gör jag bäst nu? Sätter dom i kruka till i höst o gräver ner dom då, eller rätt ner i backen nu???
miss_marilyn
Jag skulle ha grävt ner dem nu. Det är ju bara att du missar årets blomning.
Har själv kungsängslilja, narcisser och pärlhyacinter som köptes under våren i kruka. De har fått blomma över och sen gräver jag ner dem nu under våren, så blommar de till nästa vår ute.

Lycka till =)
Aqvakul
Tulpanlökarna kan iofs vänta till hösten, det andra bör komma i jorden nu.
Alexander-VG-zon3
jag hade planterat dom nu direkt.
rosennosen

tack för alla svar men jag undrar vad ni tror om att plantera dom i kruka nu o sen i marken i höst?? dom har ju fått början till blad och det känns taskigt å gräva ner härligheten i svarta jorden. . .
Mårbacka
CITAT (rosennosen @ 24-04-2010, 18:47) *
tack för alla svar men jag undrar vad ni tror om att plantera dom i kruka nu o sen i marken i höst?? dom har ju fått början till blad och det känns taskigt å gräva ner härligheten i svarta jorden. . .

De kommer inte att blomma i år
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon