Full version: Snart är det maj
Gunilla.m
Och snön blir nog kvar en stund till då. Jag längtar tills man får se den lilla lilla bondsyrenen och hoppas att den har överlevt vinter,. nyponrosen har säkert klarat sig. Ibland vill jag inte bo här utan längre söder ut i landet. Så jag få ha alla dessa blommor och buskar som inte vill vara här. Men då kanske jag inte har någon vinter. Denna vinter blir (blev) lång 7 månader... Men jag längtar till sommaren och allt det vackra som finns här. Det finns en del faktiskt även fast man inte tror det ibland biggrin.gif
Huggorm
CITAT (Gunilla.m @ 24-04-2010, 16:10) *
Och snön blir nog kvar en stund till då. Jag längtar tills man får se den lilla lilla bondsyrenen och hoppas att den har överlevt vinter,. nyponrosen har säkert klarat sig. Ibland vill jag inte bo här utan längre söder ut i landet. Så jag få ha alla dessa blommor och buskar som inte vill vara här. Men då kanske jag inte har någon vinter. Denna vinter blir (blev) lång 7 månader... Men jag längtar till sommaren och allt det vackra som finns här. Det finns en del faktiskt även fast man inte tror det ibland biggrin.gif

Det spelar nog ingen roll var man bor, man längtar alltid ytterligare ett snäpp söderut för att kunna odla något extra känsligt biggrin.gif

Bondsyren verkar förresten vara en riktigt tålig rackare. Mina växer i tunn, torr jord på ett berg, dom blir inte mer än två meter höga. I vintras böjde snön ner dom så dom låg platt och inte stack upp ett dugg, men dom reste på sig och ser nu ut som vanligt igen. Härdiga är dom ju också, klarar sig långt upp i norrbotten
Mårbacka
Gud vad jobbigt med 7 månaders vinter.
Hos mig har våren varit ovanligt kall. Och för att inte nämna vintern. Vi brukar ha temperaturer max upp til 22-24 någon dag i april men i år blir inte fallet så verkar det som. Vi har som max haft bara 14-15 fastän vi borde ha haft lite upp mot 17-18. och lövsprickningen är sen, dessutom har forsythiorna inte börjat blomma än vilket de borde ha börjat göra nu.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon