Full version: hörru ingrid på V
kerstin z5-6
tack för länken ..ruinerad blir man ..
Snygga möbler laugh.gif

Själv mekar jag med att få upp lysrör -fler så att jag kan få igång fler sådder.
Räknar med att vi går"igenom väggen" nu i jan -feb så jag får mera direktkontakt med växthuset innifrån huset. Maken fick sticksåg i julklapp som en fin pik.Golvvärmesystemet funkar utmärkt-inga problem att hålla + 14 när det var -28 grader ute vid nyår.ingen särskilt högre pelletsåtgång märks heller..
Snygga trappor finns såna förslag månntro?
Hyllsystem ? är det bättre med täta hyllor eller ska de vara galler ??
Hur är läget för er andra med vinterträdgård/växthusbygge /planer/eller färdiga smile.gif smile.gif smile.gif
Ingrid på Västkusten
Hejsan,

Jag hoppas den skulle hamna på 'rätt' ställe för jag ahr funderingar på att man skulle i princip kunna få sådant hemtillverkat!
Ja tråden fortsätter även om vi kurar just nu i minus tio grader med snö på backen och den däringa förbenade fukten som stör allting, den lägger sig liksom innanför kläderna å utanpå huden! Grr för Januari-symptom!

Apropos häftiga grejer för uterummet så fick jag med min ordinarie trädgårdstidning en reklambroscyr med en massa häftiga tips i :-) vad sägs om ' plunge propagating tray' d v s en 'lös' sandbädd ;-) för propagering, en dewpoint propagator cabinet....hanging shelves ( detta här är supersmart!). Kan beskådas på www.twowests.co.uk

Inte täta hyllor :-) och snygga trappor finnes ;-) ALLTID!

Hälsar ingrid med ett skratt ( här är det penna å papper å mycket djupa veck över uteplatsplanerandet just nu!)
kerstin z5-6
ohmy.gif men jag är sååå velig -ena dan si andra så...LOL

Föressten har det öppnat en underbar butik här i sthaaan -som säljer sådana möbler -armeringsjärm + annat smide -Finns bla en bänk med tillhörande portal som jag vill haaaaa

laugh.gif
Var är ni andra vinterträdgårdare ? biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon