Full version: HV71 mästare
Sidor: 1, 2
netha
bravo.gif
Aqvakul
thumbdown.gif
Motti
blomma.gif yaay.gif kompiskram.gif smiley_small_hug.gif w00t.gif 000.gif
ja ta mig sjutton !de gjorde det igen !hurra hurra !
netha
CITAT (Aqvakul @ 24-04-2010, 23:23) *
thumbdown.gif

ohmy.gif confused.gif
Aqvakul
CITAT (netha @ 24-04-2010, 23:25) *
ohmy.gif confused.gif

Djurgårdare sen 1957... naughty.gif
netha
CITAT (Aqvakul @ 24-04-2010, 23:26) *
Djurgårdare sen 1957... naughty.gif

Ok ... förstår smile.gif

HV71 sen dotter bodde i Jkpng :-)
Motti
Vi umgicks med en av backarna i HV ! Kevin Beaton med fru men det är nog 15 år sedan typ whistling.gif men efter det blev man ju HV fan helt klart !Kevin Beaton kom föresten från Canada ,Laurie hans fru från New York Bemeus Point.Härliga människor i alla fall :)Och Heja HV kompiskram.gif
Aqvakul
Kiruna har annars fostrat många hockeystjärnor som bröderna Salming och Pekka Lindmark...
netha
CITAT (Motti @ 24-04-2010, 23:31) *
Vi umgicks med en av backarna i HV ! Kevin Beaton med fru men det är nog 15 år sedan typ whistling.gif men efter det blev man ju HV fan helt klart !Kevin Beaton kom föresten från Canada ,Laurie hans fru från New York Bemeus Point.Härliga människor i alla fall :)Och Heja HV kompiskram.gif

Heelt OT ... men
Apropå att Kevin Beaton kom från Canada ...
Vi bodde dörr i dörr med Amerikansk hockeyspelare m.fam på 70-talet ...
Trevliga människor var de ... tills man kom dem närmare inpå...
Då fick vi höra hur smått allt var här hos oss i Sverige ... hur "konstiga" vi var.
Bjöd hem dem på varma mackor en gång och sallad mm en annan gång... var också barnvakt då o då
till deras lilla bebis på några mån.
men aldrig att man fick ett tack från dem ... bara en massa skit om hur vi svenskar var.

CITAT (Aqvakul @ 24-04-2010, 23:32) *
Kiruna har annars fostrat många hockeystjärnor som bröderna Salming och Pekka Lindmark...

Jag bodde ett tag på Salmings gård ... i en gårdsstuga som syrran hyrde. smile.gif
Motti
Kevin och Lauri var toppen på alla sätt !bjud oss ut och vi bjöd dom på svensk mat hemma,men var man ute med dom så fick man inte vara ifred en minut för alla fans men det fanns fördelar !"mycket "on the house" och service,man behövde inte gå till baren och beställa,ja det va lite kul faktiskt,tyvär så steg kändiskapet Kevin åt huvudet till slut !han blev ju Kung överallt vad han än gick i Jönköping,var man med dom var det fritt fram !inga köer fanns alltid bord på Restaurangerna osv.ett par av våra Kompisar umgås med dom än ,åker till USA varje år och hälsar på dom.
cic
HåVe blå e dom bästa! Hejja Hejja Hejja Hejja HåVe!

Ja jävlar vilket liv det var på stan igår.

Om dommaren är mutad och tutar och går på, om målen är för stora och skridskorna för små, om klapp och klang (den gamla hederliga klacken, min anm.) är hesa och låter si och så, Hv 71 spelar bäst ändå! biggrin.gif

HVlåten med Crut

Jag blev väl lite glad att de vann, men roas inte så våldsamt av hockey egentligen.
Berith
Och eftersom Färjestad inte vann så fick det gärna bli HV!! yahoo.gif

Bort bort bort! med alla stockholmslag, oavsett sport. wink.gif
cic
CITAT (Berith @ 25-04-2010, 11:28) *

Håller med..
Aqvakul

Fy vilken löjlig inställning! thumbdown.gif
Berith
CITAT (cic @ 25-04-2010, 11:35) *
Håller med..

tummenupp.gif
herkules
AIK
finns inget annat lag som är värt att heja på! wink.gif

cic
CITAT (Aqvakul @ 25-04-2010, 11:38) *
Fy vilken löjlig inställning! thumbdown.gif

Äsch.. Man får skojja lite ibland. flirting.gif
Berith
CITAT (cic @ 25-04-2010, 13:21) *
Äsch.. Man får skojja lite ibland. flirting.gif

blink.gif Jag var så allvarlig man kan bli!
Aqvakul
CITAT (Berith @ 25-04-2010, 15:00) *
blink.gif Jag var så allvarlig man kan bli!

förvånar mig tyvärr inte ett dugg..

CITAT (herkules @ 25-04-2010, 13:11) *
AIK
finns inget annat lag som är värt att heja på! wink.gif

Som djurgårdare så har jag alltid haft svårt för AIK-are, men i ditt fall är jag beredd att göra ett undantag.. flirting.gif smiley_small_hug.gif
Berith
CITAT (Aqvakul @ 25-04-2010, 15:03) *
förvånar mig tyvärr inte ett dugg..

Men jag blir förvånad över din reaktion på mitt inlägg att jag inte gillar stockholmslag i vilken sport det än är. Trodde du att alla gillar stockholmare?
Aqvakul
CITAT (Berith @ 25-04-2010, 15:06) *
Men jag blir förvånad över din reaktion på mitt inlägg att jag inte gillar stockholmslag i vilken sport det än är. Trodde du att alla gillar stockholmare?

Berith
unsure.gif
Aqvakul

det här är väl mer än att inte gilla...

Dessutom är det väl oerhört primitivt att bestämma sig för att inte tycka om en betydande del av Sveriges befolkning, med motiveringen att de kommer från en viss ort..

CITAT (Berith @ 25-04-2010, 15:11) *
unsure.gif

Du kom emellan mina två citat...
Berith
CITAT (Aqvakul @ 25-04-2010, 15:13) *
det här är väl mer än att inte gilla...

Dessutom är det väl oerhört primitivt att bestämma sig för att inte tycka om en betydande del av Sveriges befolkning, med motiveringen att de kommer från en viss ort..

Den sista meningen tyckte jag var rolig. laugh.gif

Du tror att jag bestämt mej för att inte gilla stockholmslag, bara så där? Hmmm... g.gif
herkules
CITAT (Aqvakul @ 25-04-2010, 15:03) *
Som djurgårdare så har jag alltid haft svårt för AIK-are, men i ditt fall är jag beredd att göra ett undantag.. flirting.gif smiley_small_hug.gif

yep, är man vänner så är man, då spelar inte lagen någon roll smile.gif
Aqvakul
CITAT (herkules @ 25-04-2010, 15:40) *
yep, är man vänner så är man, då spelar inte lagen någon roll smile.gif

smiley_small_hug.gif
Berith
Ni är ju för roliga! laugh.gif Man hejjar väl på sitt eget favoritlag, inte kompisens bara för att man är kompisar.

Men för att återgå till ämnet igen, som ju var att gratta HV! bravo.gif
Aqvakul
CITAT (Berith @ 25-04-2010, 16:07) *
Ni är ju för roliga! laugh.gif Man hejjar väl på sitt eget favoritlag, inte kompisens bara för att man är kompisar.

Självfallet! Har någon sagt något annat.. Om du nu gillar att flina åt dina medmnniskor, så försök åtminstone att hitta en vettig anledning

Men för att återgå till ämnet igen, som ju var att gratta HV! bravo.gif

Gärna - men håna inte motståndarna..

Berith
Men snälla Arne, hur blev det så där surt? flirting.gif Jag grattade HV till guldet! Samtidigt berättade jag att jag inte gillar stockholmslag, oavsett sport. Är det att håna motståndarna? Du gillar ju inte AIK säger du, men för herkules skull så gör du det iaf.

Jag kunde helt enkelt inte annat än att skratta! laugh.gif
herkules

tror det blev lite för komplicerat för dig, en sthlmspryl bara wink.gif
Aqvakul
CITAT (Berith @ 25-04-2010, 16:29) *
Men snälla Arne, hur blev det så där surt? flirting.gif Jag grattade HV till guldet! Samtidigt berättade jag att jag inte gillar stockholmslag, oavsett sport. Är det att håna motståndarna? Du gillar ju inte AIK säger du, men för herkules skull så gör du det iaf.

Jag kunde helt enkelt inte annat än att skratta! laugh.gif

Du är verkligen kul, Beirut! Du vill nog bara förstå saker på ditt eget sätt...
Uggi
Här är det frugan som är glad, rätt lag vann säger hon, får hålla med henne lite.
För mig är det Leksand, men det ser inte alls bra ut inför nästa säsong, men jag ger inte upp.
Aqvakul
Jag är ju uppvuxen i Stockholm. Som ung var det mycket rivalitet mellan framförallt Djurgårn och AIK. Jag håller fortfarande på mitt lag i vått och torrt. Går det bra, så jublar jag. Går det dåligt, så tar jag det. Jag önskar inte något annat lag något ont, det har jag växt ifrån. Visst får vi två lärare på skolan som håller på DIF en del gliringar om Malmö FF vinner i morgon. Men om vi vinner så blir det på andra hållet, allt med gott humör..
Uggi
Bra tummenupp.gif
Gossen Ruda
Jaha, månadens största icke-nyhet. rolleyes.gif Jag är måttligt förtjust i hockey även om jag håller ett öga på tabellen. Ibland. Håller lite med mamman till en av mina klasskamrater som tyckte att det var en massa marsgubbar som slogs om en gummiklump. Det var inte alltför många år sen som jag begrep att Färjestad INTE kom från Öland.laugh.gif
Aqvakul
CITAT (Gossen Ruda @ 26-04-2010, 09:39) *
Det var inte alltför många år sen som jag begrep att Färjestad INTE kom från Öland.laugh.gif

giggle.gif kompiskram.gif
bear
Grattis HV till guldet.....och tränaren Janne Karlsson och den alltid lika bra Stefan Liv i målet......Imponerande. Till hösten har vi fler 08-lag i elitserien.......AIK gnaget är tillbaka......känns väl sådär men kan väl bli övertid för någon myndighet antagligen...... som det allmänna får betala........... ..
Anma
För min del får alla hockeylag gå bort.

Alltså inte dö eller så, kunde bara inte bry mig mindre, missförstå mig rätt... giggle.gif
Aqvakul
CITAT (Anma @ 26-04-2010, 16:20) *
För min del får alla hockeylag gå bort.

Speciellt så här års - nu vill jag njuta vår och är totalt ointresserad av VM-hockey och NHL-slutspel...
Uggi
Jag kan nog känna det samma, inte rätt årstid för skridskoåkning.
cic
Nu är det FOTBOLL för hela slanten som gäller! Forza Södra! biggrin.gif
Motti
Här blev ju Djurgårdana portade på Kinnarps arena på gund av att de inte kunde upptäda sportsligt,slängde öl på publiken neranför slängde ut mynt på isen hotade folk och spelare tränaren här i HV hade livakt på grund av alla hot,är det konstigt om man har ett horn i sidan till Stockholmsuportrar då thumbdown.gif
herkules
CITAT (Motti @ 26-04-2010, 22:04) *
Här blev ju Djurgårdana portade på Kinnarps arena på gund av att de inte kunde upptäda sportsligt,slängde öl på publiken neranför slängde ut mynt på isen hotade folk och spelare tränaren här i HV hade livakt på grund av alla hot,är det konstigt om man har ett horn i sidan till Stockholmsuportrar då thumbdown.gif

varför dra alla över en kam? de flesta fans, till alla lag, sköter sig. till och med vi AIK:are smile.gif alla är inte huliganer och behöver inga horn i sidorna.
grattis till de som vann guldet iaf!
Motti
AIK har väl inte heller alltid varit rumsrena eller hur ?men så klart är inte alla Fans ute efter att bråka och skapa oreda det finns väl alltid en klick inom alla sporter som måste ställa till det synd på dom andra som bara är ute efter att suporta sitt lag.Men ska jag skryta är ju HV fansen kända för att uppträda sportsligt och sköta sig.
Aqvakul
Jovisst, HV-supportrarna är naturligtvis Guds bästa barn... whist.gif
netha
Dra alla över en kam thumbdown.gif
Motti
Nä men allvarligt !Hv-suportrarna är kända för sin sportsliga anda och att de inte bråkar super och slås de går helt in för att stötta sitt lag HV och inget annat,trodde det var allmänt känt för det har skrivits om dom i pressen och de har fått beröm för sitt uppträdande .
Berith
Ja jag drar då alla bråkstakar över en kam, likaså alla bråkande supportrar.

Tycker också det är lite sent på året att hålla ishockey-vm. Hejar såklart på Sweden iaf även om jag kanske inte kollar på matcherna direkt.

Gillar inte fotboll så det går fetbort, oavsett lag. sleep.gif
cic
CITAT (Berith @ 27-04-2010, 06:24) *
Gillar inte fotboll så det går fetbort, oavsett lag. sleep.gif

Men du gillar mig FAST jag gillar fotboll. Det är bra tycker jag. smile.gif
Berith
CITAT (cic @ 27-04-2010, 21:16) *
Men du gillar mig FAST jag gillar fotboll. Det är bra tycker jag. smile.gif

Jamensåklart!! kompiskram.gif

Finns ju massor med sporter och idrotter som inte är min avdelning men dom får ju "finnas" ändå, precis som deras fans får finnas.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon