Full version: Fyra veckor!
zaaritha
Lille Kryddan blir 4 veckor i dag ( se´n 7 min.)
I e-m:s visade han att ville kissa. Ställde sej på en gammal GT o krafsade!
Han fick förstås kissa på den...........
Men; är inte det tidigt för en kattunge?
Att visa så tydligt?
Vi har haft många kattungar---men; jag minns inte att nå´n vart så tidig!
Fel av mej--kanske?
zaaritha
Inga svar!
Men--jag fortsätter att tycka att lille Kryddan är en fantastisk unge!
Vi har haft många kattungar--men detta är en väldigt
framåt kille!
vitavargen
De som har kännedom om katter kommer att svara dig imorron.
Motti
Jo nog är det tidigt att vara fyra veckor och kissa på en GT rolleyes.gif men det kan ju också ha varit en ren tillfällighet,han har väl precis börjat hirra runt på sina knubbiga ben :)men det är absolut ett bra tecken:)Jag har haft många många katter i mitt liv ´första när jag var 3 år och nu är jag 57 år;) har nog haft 7-8 katter Min kissekatt jag har nu är 9 år som vi hämtade på ett katthem, har också haft många jakthundar men jag vill påstå att det är lättare att få en katt rumsren än en hund.
rosentass i Göteborg
Jätteduktig kissekatt skulle jag säga!! Och god smak att väja GT tongue.gif
Se nu bara till att ha en kattlåda med sand ... ifall du vill läsa tidningen i fortsättningen.
Plockade själv in en hemlösing som var över 10 år och han hajade kattsandlådan på direkten. Det är ju grääääva och täcka som gäller.
Men 4 veckor. Var är mamma då (och syskon)? Enl lag ska en kattunge inte lämna kattmamma före 12 veckors ålder. Ibland får man tumma på detta för att rädda liv så klart. Är det så? Eloge isf!

Motti, en hund får man väl inte "rumsren" alls. Måste rastas. Eller?
Motti
Jo Rosentass så är det !hundar kräver en annan sorts träning,man måste ut med dom !Min katt här hämtade jag från ett Katthem när han var ungefär 9 månader han var dödssjuk mager som ett Ök osv men han viste direkt att han skulle till "lådan" när han behövde det,konstigt vad katter kan när man minst anar det eller hur rolleyes.gif Dom är som man säger "streat smarta"dom vet vart dom ska göra sina behov men efter det kan man inte bestäma över vad dom ska eller inte ska flirting.gif
zaaritha
Han- har faktiskt kissat i låda ett par gånger nu!
Äter torrfoder, inte bra --egentligen!
Myosotis
CITAT (rosentass i Göteborg @ 02-05-2010, 00:44) *
...Men 4 veckor. Var är mamma då (och syskon)? Enl lag ska en kattunge inte lämna kattmamma före 12 veckors ålder...

Det var väl en liten olycka att det blev en unge har jag för mig, visst var det så zaaritha att du har mamman?
zaaritha
Javisst--Soda; är mamman!
Trodde att vi gett henne p-piller--som vi skulle!
Men; måste ju missat--eftersom Kryddan föddes!
Men; han är helt fantastisk---så det var nog meningen........
Snöflinga

Tror att Kryddan är en synnerligen klok och ovanligt klok liten katt wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon