Jonson
Kanske jag som är Trög som inte förstår den lapp som vad med fläkten men tycker samtidigt att det var lite för kortfattad info. Den finns ju 2 rattar den första med en sol och den andra med en snöflinga. För att göra det enkelt. Om jag vil att fläkten ska hålla 16 grader i växthuset och sedan stängas av för att sedan gå på när tempen faller under 16 hur ska vreden stå då? Jag har provat flera olika inställningar men fläkten stänger aldrig av sig.
/Simon
vips
Finns en gammal bra tråd som beskriver hur den fungerar, säkert någon som kan bidra med en länk.

Det knepiga är ju att det inte finns någon gradering på vreden, så man får testa vid rätt temperatur; när det är 16 grader i växthuset så vrider du på det vänstra vredet tills det klickar till. Mha en max-min-termometer och lite trim så funkar det rätt bra, gör ett märke på skalan så går det fortare att hitta rätt nästa vår...

Det högra vredet styr bara fläkten, den kan på samma sätt ställas in att starta när temperaturen stiger över ett visst värde. Fläkten kommer dock alltid att starta när värmeelementet går på.

/magnus
oliv
För inställning av Willabs Tropic värmefläkt: gammal odla tråd
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon