Irene_L
Våran hammock gick sönder för några år sen. Ställningen skulle vi kasta men det blev inte av. Jag kom nu på att den skulle jag kunna använda som en blom-klätterställning. Att den är rostig gör inget. Jag hoppas faktiskt att det vita som finns kvar kommer att lossna så den blir helt rostig.
Idag fixade vi till det och så här blev det:

Från det ena hållet!

Från det andra hållet!
Tre pallkragar fick precis rum under ställningen. Sen kommer jag att plantera ettåriga klätterväxter i pallkragarna som sedan får klättra upp i ställningen. Ev kommer jag sätta långa pinnar i jorden upp till ställningen där klätterväxter också kan klättra! Jag får se sen hur det blir när jag kan börja plantera! Skulle jag få lite extra ork så kanske jag målar pallkragarna. Men jag tror nog inte den orken kommer att komma..hihi!

elleave
Vad smart, det kan nog bli jättehäftigt smile.gif Vi vill se fler bilder sen när det börjat klätra lite... yes.gif
Sussie F-Flower
Vad fint Irene! tummenupp.gif Kul med lite annorlunda idéer.
Vilka höga pallkragar du har fått tag i! Eller luras bilden? Jag trodde först att det stod två på varandra men när jag zoomade bilden såg jag att så inte var fallet...
Biggan_
CITAT (Irene_L @ 25-04-2010, 15:29) *
Våran hammock gick sönder för några år sen. Ställningen skulle vi kasta men det blev inte av. Jag kom nu på att den skulle jag kunna använda som en blom-klätterställning. Att den är rostig gör inget. Jag hoppas faktiskt att det vita som finns kvar kommer att lossna så den blir helt rostig.
Idag fixade vi till det och så här blev det:

Från det ena hållet!

Från det andra hållet!
Tre pallkragar fick precis rum under ställningen. Sen kommer jag att plantera ettåriga klätterväxter i pallkragarna som sedan får klättra upp i ställningen. Ev kommer jag sätta långa pinnar i jorden upp till ställningen där klätterväxter också kan klättra! Jag får se sen hur det blir när jag kan börja plantera! Skulle jag få lite extra ork så kanske jag målar pallkragarna. Men jag tror nog inte den orken kommer att komma..hihi!

Vilken strålande idé du fick! idea.gif

Istället för pinnar så hade jag nog dragit ett snöre efterhand som växterna börjar klättra.
Irene_L
Vad kul att ni gillade min idé! Jag hoppas att det ska bli riktigt fint sen när det kommer att klättra blommor på ställningen! Jag kommer att ta kort då så ni får se! yes.gif
skogstroll
det var smart (och rost får man betala mycket för nuförtiden... smile.gif) själv har jag en gammel järnsängsgavel jag ska försöka hitta användning för...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon