Anki V
I fredags när jag kom hem från jobbet hade jag fått ett kuvert i brevlådan där avsändaren var Riddarsporre ’Percival’ wub.gif .
Snabbt som ögat fick jag över den lilla plantan i ordentlig kruka och jord.

Poststämpeln lyckades jag få till Boden…….men vid en närmare granskning så står det nog Posten g.gif . I alla fall så borde den generöse givaren vara någon av kamraterna från mässan eftersom jag där satt och klagade över att inga vita riddarsporrar gror hos mig.

Vem du än är så vill jag tacka så väldigt mycket och berätta att jag blev jätteglad och överraskad thanks.gif .

Den som drivit upp plantan verkar vara en duktig såningsman/kvinna som vet vad h*n gör. Plantan är knubbig och fin och ser väldigt frisk och fräsch ut trots resan.

/Anki
Margith
Nu känner jag mig lite utpekad tongue.gif men jag kan lova dig att jag är totalt oskyldig.
Att inga vita riddarsporrar grodde hos dig, är inget jag hörde nåt om.
Det står nog Posten på stämpeln, jag tror att du får leta avsändaren i en annan landsände giggle.gif
Anki V
Tack Margith.... thanks.gif

Då var det en mindre att fundera över.

/Anki
Gillan
Ojsan, det samtalet kommer jag mycket väl ihåg. Var det inte så att du inte lyckats få dina att gro medans någon annan lovade dig frö om det skulle visa sig att bli några g.gif ................men vem det var dunno.gif
Anki V
CITAT (Gillan @ 25-04-2010, 20:48) *
Ojsan, det samtalet kommer jag mycket väl ihåg. Var det inte så att du inte lyckats få dina att gro medans någon annan lovade dig frö om det skulle visa sig att bli några g.gif ................men vem det var dunno.gif

Kan det ha varit någon från Östersund? g.gif

/Anki
Mollis
Men gud en sån gullig människa! Hoppas att han/hon ser den här tråden...

/Mollis
Gillan
Ja, jag vet i alla fall vem det är och att h*n dessutom sett den här tråden rotfl.gif . Tror Ankis minne har så fullt upp med att komma ihåg fröer så att hon inget annat minns kompiskram.gif
Anki V
Nu är mysteriet löst!

Det är Gillan som är den generöse givaren wub.gif och som jag skrev tidigare……. Vilken jättefin planta! Den ser så robust och välmående ut så det är en fröjd att se den.

Tusen tack än en gång thanks.gif och jag hoppas du kan komma upp i sommar då går vi en tur i mina rabatter och ser vad som ev. skulle kunna trivas i Värmland.

/Anki
Gillan
CITAT (Anki V @ 30-04-2010, 07:51) *
Nu är mysteriet löst!

Det är Gillan som är den generöse givaren wub.gif och som jag skrev tidigare……. Vilken jättefin planta! Den ser så robust och välmående ut så det är en fröjd att se den.

Tusen tack än en gång thanks.gif och jag hoppas du kan komma upp i sommar då går vi en tur i mina rabatter och ser vad som ev. skulle kunna trivas i Värmland.

/Anki

Så lite, så lite wub.gif . Tyckte bara att det var kul att skicka en planta när jag ändå hade en kvar som ff var i "skickbart" tillstånd i stället för att vänta ända till hösten för att se om nån gav frö. Nu får vi bara hoppas att plantorna är överlevnadsdugliga så att vi har dem i måååånga år. Eller i värsta fall åtminstånde kan skicka fröer till varandra laugh.gif

Och jag lovar, jag/vi kommer absolut för att göra en runda i din trädgård i sommar om bara Dealer inser att man har smester när man har det -fear-.gif och att vi dessutom ska åka åt ert håll då yes.gif . Fast det har han väl egentligen redan lovat lovat va? whistling.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon