jakob123
Hejsan jag undrar nu hur jag ska göra nu när jag har grävt ända ner till grundvattnet? det är ungefär 15cm högt med vatten och lera och jag har tömt men de fylls på med nytt. ska jag lägga småsten i botten elr ska jag låta det vara som det är och lägga på dammfolien?

vill gärna ha snabba svar mvh jakob
TobbeGarden
Hade jag varit dig hade jag fylllt upp med ett lager sand så att grundvattnet ej lyfter dammduken ., vilken risken blir annars . Mvh Tobbe : Lycka till ..
jakob123
CITAT (TobbeGarden @ 26-04-2010, 23:28) *
Hade jag varit dig hade jag fylllt upp med ett lager sand så att grundvattnet ej lyfter dammduken ., vilken risken blir annars . Mvh Tobbe : Lycka till ..

men vill gärna ha ett djup på 80cm lägger jag då en massa sand i botten så blir det inte mer än 65cm. vill gärna att mina fiskar ska klara vintern.

tacksam för fler svar
Ralf
Har du alltid dammen vattenfylld behöver du inte göra något alls.
jakob123
CITAT (Ralf @ 27-04-2010, 11:43) *
Har du alltid dammen vattenfylld behöver du inte göra något alls.

menar du att jag bara ska lägga i dammfoliet i hålet ändå om det är en massa vatten i? kommer inte dammfoliet att bli ostabilt då?

hur ska jag göra?

tacksam för fler svar
Ralf
CITAT (jakob123 @ 27-04-2010, 13:38) *
menar du att jag bara ska lägga i dammfoliet i hålet ändå om det är en massa vatten i? kommer inte dammfoliet att bli ostabilt då?

hur ska jag göra?

tacksam för fler svar

vattnet uppifrån trcyker undan det grundvatten du har i botten på din damm...
jakob123
CITAT (Ralf @ 27-04-2010, 16:56) *
vattnet uppifrån trcyker undan det grundvatten du har i botten på din damm...

jag har gjort som du sa och det gick tummenupp.gif tack så mycket
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon