skogstroll
... själv ska jag defintivt skaffa ett äppelträd om jag så måste banka ner det i berget giggle.gif sen vill jag ha en svartvinbärsbuske som jag hoppas kan ge lite material till svartvinbärsgelé smile.gif Ni då?
Klint
Pioner doftpioner eller kanske buskpioner, gul(d)?azalea,sen vill jag ha några hostor och rams+astillbe kanske lite sommarlökar också.Brukar alltid bli några impulsköp också
mamamaggan
Det enda jag med säkerhet vet är att jag ska köpa ormöga . Såg dem på nätet för ett tag sedan och de var så söta. Tror de kommer att passa perfekt i några av rabatterna , behöver ha lite lägre blommor i dem. Bra också att de verkar breda ut sig , blir mindre ogräs att rensa då kanske .
blomkronan
Jag ska ha ett mini träd som blommar med rosa blommor, jag kan inte namnet wink.gif

Sen vill jag få tag på blåregn smile.gif

Sen blir det förstås en massa spontan inköp här oxå naughty.gif
KarinSKARA
Skall försöka sitta på händerna i år hade jag tänkt.
Igår fick en rosa doftande Lilja fötter och hoppade in i bilen.
Aldrig att jag håller det jag lovat min gubbe blush.gif
skogstroll
vadååå spontaninköp..... vad är det? coolgleam.gif whistling.gif angel_not.gif
Alexander-VG-zon3
CITAT (blomkronan @ 28-04-2010, 01:20) *
Sen blir det förstås en massa spontan inköp här oxå naughty.gif

hos mig är det nog bara spontan inköp i år.
skogstroll
...alltså idag var jag på weibulls och shoppade lite sånt jag behöver whistling.gif och insåg plötsligt att ... VAD HÅLLER JAG PÅ MED???? lägger ner tid och pengar på krukor, jord, frön istället för att köpa färdiga plantor... om de hade lite mer kul sorter så skulle jag nog lägga ner såandet av tomat och chili, jag är så innerligt trött på att rensa bladlöss devil.gif på trädgårdsmässan hade jag nog kunnat få en hel del spännande sorter av chili... fast mina vita habaneros ångrar jag inte
zissi
2010 års balkongtema: Ätbart! Sen får det gärna smaka och dofta gott och vara vackert att titta på wub.gif

Har köpt:
* uppstammad svarta vinbär 'Ben sarek'
* uppstammad rosmarin
* lager
* 3 månadssmultron (som marktäckare i svarta vinbärskrukan)
* busktomat
* kryddtimjan
* lingonplanta 'Koralle'
* gräslök

Ska köpa:
* persilja
* citrontimjan
* basilika
* oregano
* daggsalvia 'Mystic Blue Spires' (en av de vackraste och tacksammaste växter jag vet)
* salvia 'tricolor'
* ev. isop
* mynta, vet ej sort än
* ett antal spontanköp happy.gif

[attachment=49433:Balkong_...rminskad.JPG] De blå blommorna längst till höger är 'Mystic Blue Spires' wub.gif
Platinum
Jag vet inte, förhoppningsvis överlever det jag frösått till både kökstrådgärd och rabatter. Om jag köper nått så blir det taklök, har ett projekt för ett brunnslock också...
Alba
Bouganvilla på stam - kanske inte kan kallas för planta - jag vet inte - men den ligger i min planering för sommaren.
Jag såg den i höstas på en handelsträdgård men vågade inte köpa den så sent på säsongen.
Det mesta som jag behöver har jag sått själv så det som kan bli nu är impulsköp - de gör jag så gärna. giggle.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon