FlitigaLisa
Hej!
Jag har sedan ett tag sått tomater, chili, paprika etc inomhus och ska nu sätta lite sommarblommor. MEN, det är helt fullt inomhus sad.gif
Frågan är då: Kan man fröså sommarblommor, t ex tagetes ute i växthuset nu? Förstår att det växer långsammare, men är det risk att de dör (om de nu kommer upp alls...).
Jag har ingen värme i växthuset och bor i Uppland, under dagarna är det ju dock jättevarmt inne i växthuset men nätterna kan ju vara kalla.. Är det dumt att så fröna nu, ska jag vänta ett par veckor?

Åsa, mälardalen zon 2
Ja det kan du och fröerna kommer inte gro förren klimatet är sådant att de klarar sig + de blir tåligare än inomhusodlade plantor.
Irene_L
Skulle dom varna för en frostnatt efter att det har grott så är det bara att du lägger över en fiberduk så fixar dom det bra!
FlitigaLisa
CITAT (Åsa, mälardalen zon 2 @ 27-04-2010, 17:07) *
Ja det kan du och fröerna kommer inte gro förren klimatet är sådant att de klarar sig + de blir tåligare än inomhusodlade plantor.

Finemang! Det var det jag tänkte, men inte riktigt visste om det fungerar! Tack!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon