Diora
Vi har flyttat till hus i vintras och nu börjar det spira så smått i våran trädgård. Fick veta lite grann av de gamla husägarna men inte tillräckligt känner jag nu:) Tänkte om någon här med eran erfarenhet kan säga vad som växer hos oss? Jag har lagt upp lite bilder i mitt album. Ta gärna en titt! Vi bor i zon 2 wink.gif Har börjat fröså lite inomhus också om jag tänkte flytta ut sen och kan säga med handen på hjärtat att jag slukar allt om trädgård nu hehe då det är första gången vi bor i hus. thanks.gif på förhand smile.gif
Olle A
Hej Diora! Välkommen till Odla!
Det här tror jag att du har på dina bilder:

1. Pärlhyacint
2. Någon mynta?
3. Stockros?
4. Kärleksört
5. Smultron
6. Kornell?
7-9 ???
10. Praktlysning?
11. Scilla, praktlysning (?), maskros mm
12. Smultron
13-15 ???

Olle
Diora
Tack Olle!
ska bli spännande och se vad som kommer upp om du har alla rätt smile.gif Kan ha fått med ogräs också på någon bild hehe jag är helt novis på det här med trädgård och växter men känner att detta kan bli en mycket rolig hobby!
Vi har även rabarber (de kände jag igen), plommonträd (vilken sort hade också varit roligt att veta), äpplen, fläder, körsbärsträd, jordgubbar. Kan bli en god fruktsallad kanske smile.gif om det bär frukt vill säga.
Ska man lägga ny jord runt de gamla planteringarna förresten?
Anders zon 1
Tror som Olle förutom att bild 2 alternativt kanske skulle kunna vara Nepeta (t ex kantnepeta).
Bild 7-8 tror jag är Aronia
9 tror jag är syren
13 kan också vara Aronia.
14 skulle kunna vara stor blåklocka men jag är osäker.
15 kan vara lite vad som helst som precis grott. Tror man måste vänta några veckor innan det går att säga vad det är.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon