Husihelvete
Är det någon som kan det här med Hostor? Vi planterade ett större antal i vår surjordsrabatt förra året och precis som väntat vissnade de på hösten. Nu när våren är här kan vi se på många andra av våra perenner att de börjar skjuta nya blad, dock inte Hostorna. Har vintern tagit livet av dem eller är de bara lite långsammare? Är det någon som vet?
Åsa, mälardalen zon 2
Hostor är långsamma de brukar inte vara bland de första att dyka upp precis
Eva i Höga
Mina har heller inte visat sig än men de brukar inte komma här förrän en bit in i maj. Så - ha förtröstan!
Husihelvete
Tack för beskeden. Det vore ju synd om de skulle ha dött, det kostade ju en slant att köpa alla sorterna.
Peztis
Var lugn, de kommer - de är ena riktiga sömntutor!!!
ingrids
Håller med alla om att hostor tar tid. Nästa gång jag planterar hostor tänker jag fylla med vårblommor emellan. Hade några hostor som jag sedan plockade bort för den bara jorden gjorde mig tokig och det var för mörkt hörn för vårblommor.
Peztis
Och det kan vara bra att markera var man har planterat dem för det är lätt att glömma och så är där en kalfläck som man sedan får för sig att plantera något annat på... Men det var ju redan upptaget!
TantGredelin
Jag kan rekommendera plantering av den lättodlade och lättgallrade Ormöga som mellanplantering. Den blommar vackert blått medan man väntar på hostorna.
dodder
oj då skall de ha surjord??? de har inte mina.... som inte har visat sig än skall jag tillägga
ingrids
Mina funkade bra (men långsamt) i vanlig trädgårdsjord.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon