Full version: Forsythia
fielian
Vår Forsythia planterades för några veckor sen... idag såg jag att löven har blivit brunsvarta, typ som uttorkade?
Vad är fel? Någon som vet? wink.gif
Åsa, mälardalen zon 2
Frostskador tycker jag det låter som, det låter tidigt med blad på Forsythia här är det bara knoppar, hade de blad när du köpte den kan växten ha stått varmt eller så kan det ha varit import från sydligare delar där våren kommit längre.
fielian
Jo jag köpte ju den på trädgårdsmässan som var i början av april.. o då hade den ju blad osv så förmodligen har den stått varmt eller så är den väl som du skrev, import.

Innebär frostskador att det är kört för den nu då eller? sad.gif
Huggorm
CITAT (fielian @ 30-04-2010, 17:03) *
Jo jag köpte ju den på trädgårdsmässan som var i början av april.. o då hade den ju blad osv så förmodligen har den stått varmt eller så är den väl som du skrev, import.

Innebär frostskador att det är kört för den nu då eller? sad.gif

Förhoppningsvis har den tillräckligt mycket kraft kvar för att skapa nya löv. Extra viktigt att skämma bort den med vattning nu i sommar, eftersom den är försvagad
fielian
Tack så mkt för snabba svar!! smile.gif
ska skämma bort den ordentligt... smile.gif
Bassam
Hej
Den här sorten som köpte passar inte Sverige klimaten så det är bra om du klagar på säljare.
H:Bassam
Huggorm
CITAT (Bassam @ 30-04-2010, 18:37) *
Hej
Den här sorten som köpte passar inte Sverige klimaten så det är bra om du klagar på säljare.
H:Bassam

Vad baserar du det påståendet på? Även en fjällbjörk skulle slå ut för tidigt om den togs in i värme och ljus
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon