Full version: Sparris från frö
Daniel83
Jag har prövat att odlasparris från frö och det har väll gott rätt bra, nästan alla har grott och nu har de blivit nästan 10 centimeter höga om än smala stänglar. Jag kan tänka mig att man bör plantera om dem någon gång innan man sätter ut dem, men ungefär när är det dags att sätta ut sparrisplanter som är uppdragna från frö?
blomkronan
'Avhärda och sätt ut efter frosten är slut... den 6 juni brukar nattfrosten vara borta i hela landet.
Vilken zon bor du i?
Daniel83

CITAT (blomkronan @ 28-04-2010, 00:55) *
'Avhärda och sätt ut efter frosten är slut... den 6 juni brukar nattfrosten vara borta i hela landet.
Vilken zon bor du i?

Tack!
Ja zon borde jag ju kanske skrivit också, zon 4 och snön försvann nu för andra gången i måndags så det får uppenbarligen vänta en stund.
KarinSKARA
Nja, jag är nog försiktig fram till midsommar hos mig med känsliga växter, zon 3, uppåt landet tror jag inte 6 Juni är ett garantidatum heller.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon