Hannele
05-01-2004, 16:13
Tussilago, blåsippa och bolmört.
Hälsokostpreparat som innehåller växter kan vara livsfarliga:
http://expressen.se/index.jsp?d=667&a=94016#ned
sideblow
06-01-2004, 12:32
I texten så referear man till en lista som Livsmedelsverket har gjort över farliga livsmedelsväxter. Är det någon som har hittat hela den listan? Jag har surfat lite på www.livsmedelsverket.se , men inte hittat den. Skulle ju vara intressant att se.
//magnus/sideblow//
Gå in på
Livsmedelsverkets sida igen, i högra kolumnen finns rubriken
Ny vägledning om växter som är olämpliga i mat. Ganska långt ner på den sidan hittar du en pdf-fil med listan på växterna.
Christoffer
10-01-2004, 03:35
Men var någonstans kan man läsa vilka hälsokostpreparat som innehåller
dessa ämnen? Den listan verkar inte finnas någonstans.
CITAT (Christoffer @ 10-01-2004, 03:35)
Men var någonstans kan man läsa vilka hälsokostpreparat som innehåller
dessa ämnen? Den listan verkar inte finnas någonstans.
Förmodligen har ingen gjort en sån lista, fastän det skulle vara enkelt att göre en sådan.
Men det är bara att gå till en hälsokostaffär dom vet nog.
Ingrid på Västkusten
11-01-2004, 12:08
Hej hopp,
Bara å läsa på innehållsförteckningen - är det något man itne känner igen så fråga kan de inte svara så köp inte. Jag välkomnar att sådant här kommer fram för så många stoppar i sig vadsomhelst utan kunskap, man kan ju hävda att ansvaret är ens eget men producenterna tycker då jag skulle ha mera ansvar !
Hälsar Ingrid
Christoffer
11-01-2004, 16:51
Men något som jag blev förvånad över, i vilken hälsokost finns gifter som stryknin och växter som Belladonna?
Ingrid på Västkusten
12-01-2004, 12:35
Det är ju mkt med internethandel också som nämndes i artikeln. Man kan ju skcika efter vadsomhelst ifrån vilken del av världen som helst numera ( nästan)
Hälsar Ingrid
Vadå? Jag trodde alla redan innan visste att man inte skulle käka liljekonvalj. Eller?
Ingrid på Västkusten
12-01-2004, 21:04
Näähäää Du,
Köp detta dundermedel som botar Din värk, ger Dig bättre minne, botar Din XX, låter Din XXX växa till XX cm, och bli en XX älskare med en XX och en XXX förutom en XX .
Hur många kollar vad som är i och kan tolka vad som är i?
Pay by credit crad - delivery to your door....
Hälsar ingrid
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.