orchids
Hej!

Min kille och jag skulle vilja ha ett träd som är ca. 2 meter högt och har en ganska tjock stam, i våran lägenhet.
Han är en otålig människa som inte orkar att vänta med att köpa ett ungt träd (som är ganska smalt ifrån början) utan vill ha ett s.k. "bigass-träd" från början.

Min fråga är nu om ni har några tips på bra sorter och om någon vet om man kan köpa lite äldre/tjockare träd ifrån t.ex. plantagen eller någon annan trädgårdsbutik, som mår bra av att stå inomhus?

MVH
Orchids
Bassam
Hej
Du kan plantera Ädelcypress om du plantera i stor kruka, den blir stor.
H:Bassam
Alexander-VG-zon3
här är några förslag som trivs inomhus utan vintervila och som går att köpa som väldigt stora exemplar. för övrigt är dom lättskötta, placera dom ljust och låt dom torka upp lite innan man vattnar igen. ge näring 2-3gånger per månad från april till sept.

Phoenix roebelenii - Findadelpalm
Dracaena spp - Dracena spp
Ficus benjamina - Benjaminfikus
Ficus elastica - Fönsterfikus
Ficus binnendijkii - Bambufikus
Ficus lyrata - Fiolfikus
Howea forsteriana - Förmakspalm
Schefflera elegantissima - Praktaralia
Schefflera actinophylla - Palmaralia
Schefflera arboricola - Paraplyaralia
orchids
Aha!
Ska googla på de här olika arterna och titta hur de ser ut och så!
Tack så mycket! =)
Cilla
Det är inte helt lätt att ha ett levande, stort träd inomhus i detta land. Mycket lättare i varmare klimat där inomhusluften också får blir fuktigare än vi har. Men skam den som ger sig!

Ger man sig ändå så kan man alltid sätta in en torrfura. Här tre bilder på vår.
http://alltomtradgard.se/min-sida/cillalu/

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon