Full version: Pelaronsticklingar
kerwik
Har i vinter tagit sticklingar utav mina övervintrade pelargoner,planterade dem direkt jord innehållande lecakulor.Dessa sticklingar har nu vuxit jättemycket på längden. Ska jag klippa ner dom igen eller låta dem växa vidare? när kan jag börja använda växtnäring och kan någon rekomendera ngon sort? /Kerstin
mamamaggan
Beror på hur du vill ha dem om du ska klippa ner dem. Vill du ha dem knubbigare så klipper du , annars låter du dem vara. Klipper du så får du ju nya sticklingar.

När det gäller gödning så använder jag flytande , sådan där " vanlig " som du kan köpa i stort sett var som helst . När du ska börja med gödning beror lite på , man brukar säga att man kan låta det gå någon månad efter att man satt om dem . Den nya jorden ger dem gödning i början.

Sedan brukar jag ge mina gödning c:a 1 gång per vecka .
kerwik
Tack för snabbt svar har nu klippt ner dem och planterat de nya sticklingarna! Kerstin
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon