Malin_MeL
Jag har frösått rabarber och satte ut tre av min 6 plantor bland mina gamla rabarber. passade på att gödsla med ko på påse när jag planterade dem.
häromdagen skulle jag titta till dem, då var det tassmärken och en jordhög och alla de tre små plantorna var borta. sad.gif

det såg ut som hundspår, äter de rabarber tro? vi har inte hund men grannen har en som får vara ute själ i trädgården. hon kan ta sig in i vår trädgård om hon vill, det är inte staket överallt. men hon brukar inte göra det.

vem det än var så var det trist...tur att jag har tre kvar, de ska jag sätta på baksidan istället
blomkronan
Oj det var konstigt hoppas någon kan ge dig ett förslag på vem som gillar rabarber????

Vad jag ville tipsa om var... då du ska sätta ut dina andra planter, sätt en petflaska över...
Klipp av botten och tyck fast runt plantan. Då kanske du får ha dom i fred och plantan får ett litet växthus smile.gif
Glöm inte att ta bort korken så det kan komma in luft.
therese.kvist
Katter gillar ny lös jord o göra sina behov i... de är ofta hos mig o rotar, plantorna kanske ligger i närheten?
Meriona
Vad var det för tassar tro? Haren kanske gillar rabarber?

Så trist ändå, vem det nu var !
Bassam
Hej

Det är bra om man tänker att skydda sina växter från början.
H:Bassam
Meriona
Ja fast det ger väl inget svar på vem som åt rabarberna? blink.gif Jag tror nog att Malin själv begriper att skydda dem nästa gång, här var ju frågan vem som äter?
vitavargen
CITAT (Malin_MeL @ 30-04-2010, 07:42) *
Jag har frösått rabarber och satte ut tre av min 6 plantor bland mina gamla rabarber. passade på att gödsla med ko på påse när jag planterade dem.
häromdagen skulle jag titta till dem, då var det tassmärken och en jordhög och alla de tre små plantorna var borta. sad.gif

det såg ut som hundspår, äter de rabarber tro? vi har inte hund men grannen har en som får vara ute själ i trädgården. hon kan ta sig in i vår trädgård om hon vill, det är inte staket överallt. men hon brukar inte göra det.

vem det än var så var det trist...tur att jag har tre kvar, de ska jag sätta på baksidan istället

Kan det vara på grund av gödseln( som dragit till sig köttätare) som dina nya inte klarat sig? För dina gamla rabarber har inte fått några skador. Detta kan vara tecken på att det inte är självaste rabarbern som drar djuret till sig.
Malin_MeL
det såg verkligen ut som hundtassar och högen kändes för stor för att vara fixad av en katt eller hare.

det var bara de nya jag satt som var väck, de andra har inte fått några skador ens på bladen och jag har letat runt om för att se om jag hittar dem, men icke....

petflaskor var ju en bra ide! det ska jag testa på de andra!

skogstroll
min blev nog uppsmackad av sniglar förra sommaren, fast så stora tassar har de ju inte g.gif nu har de käkat upp min klippstånds redan de glupska rackarna rtfm.gif brukar bara ha snäckor men nu har jag visst såna där mördisar oxå, om det är de som är ljusbruna vill säga
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon