blomkronan
Hej
Alla Stockholmare och närboende biggrin.gif
Nu är det dax att träffas igen, och jag hoppas på att vi kan bli några stycken om jag startar tråden i god tid flirting.gif

Sist var vi på Fjärilshuset i Haga och det var så kul...
Denna gång tänkte jag att vi skulle besöka Bergianska botaniska trädgården. Där har dom ett par växthus som man kan se en hel del fina växter i, utomhus finns även en massa växter och grönsaker.
(Många av oss träffades förstås på Mässan i april oxå)

Det var så trevligt sist och vi hade så mycket att prata om... så denna gång tänkte jag att vi kunde träffas vid 11 tiden (då öppnar dom) och när vi är klara med växterna kunde vi gå och äta en bit tillsamans biggrin.gif

Här kan du läsa mera om trädgården och växthusen.

Du som inte varit med förut tveka inte... om du kan det här datumet, för det är så kul att träffa "likasinnade"

Anmäl er här i denna tråd eller skicka p:m till mig... så vi vet hur många vi blir.

smiley_small_hug.gif
Maggan H
Det låter underbart, önskar jag kunde följa med! -cry-.gif Men det är liiite långt att åka...
Ha det härligt alla som kommer! tummenupp.gif
Rigoletto
Hej!

Det var väldigt trevligt senast vi träffades, så självklart kommer jag nu med! tummenupp.gif

Ann
Sollan A
Jag hade gärna kommit men jag är i London då, på Chelsea Flower Show (förutsatt att askmolnen håller sig borta...)
blomkronan
CITAT (Sollan A @ 07-05-2010, 15:21) *
Jag hade gärna kommit men jag är i London då, på Chelsea Flower Show (förutsatt att askmolnen håller sig borta...)

sick.gif = grön av avundsjuka... Chelsea Flower Show är ju ett par snäpp högre än Bergianska botaniska trädgården.

MEN vi som inte har köpt biljetter till London, kan ju få njuta av lite växter ändå biggrin.gif
KOM IGEN NU "STOCKHOLMARNA"... häng med den 29:e
blomkronan
Det blev vist bara jag och Rigoletto... tråkigt att ingen annan ville komma med.
Kanske en annan gång då...

Vi bestämde att vi tar en sväng till Zetas oxå, då vi bara blev två... finns plats kvar i bilen som kan fyllas naughty.gif
Najsan
Det hade ju varit supertrevligt, men jag sitter och tentapluggar och har lite panik!!

Men vi hade det ju så trevligt sist kompiskram.gif

Kramar /Kerstin
blomkronan
CITAT (Najsan @ 29-05-2010, 13:22) *
Det hade ju varit supertrevligt, men jag sitter och tentapluggar och har lite panik!!

Men vi hade det ju så trevligt sist kompiskram.gif

Kramar /Kerstin

Kerstin det blir flera gånger smile.gif

På Bergianska fanns det ännu inte så mycket att titta på, men två timmar gick vi, så lite fanns det att titta på...
[attachment=50562:IMG_4093.JPG]
En underbar rabatt

[attachment=50563:IMG_4135.JPG]
Rabarber i röd blom

[attachment=50564:IMG_4148.JPG]
Härligt spaljeade äppelträd

[attachment=50565:IMG_4163.JPG]
Träd fyllda med mistlar

[attachment=50566:IMG_4102.JPG]
Deras kronärtkockor hade kommit en bit...

I slutet av juni ska jag och Rigoletto åka tillbaka dit, kanske någon mer vill följa med då smile.gif

Shopping på zetas... vi fastna i cafeét giggle.gif men vi hann handla en del iallafall biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon