Full version: Nä - nu !
Tingstäde
Inte för att det har mycket med klorofyll att göra men ...
Vill bara puffa lite för en mycket speciell sångare i ett musikprogran i TV2 på Trettondagen - Bryn Terfel - en gudabenådad basbaryton - en spjuver från Whales där det finns en månghundraårig sångartradition. Han har varit i rampljuset i drygt ett decennnium. Hans jordnära, mustiga person, helt utan later, går igenom i hans sång. Hoppas det smakar!
Skulle någon mer gilla honom kan jag rekommendera Cecilia Bartoli och Bryn sjungandes bl.a. Mozart-duetter ur de stora operorna på Decca 458 928-2.

Nå -till naturen hör det iallafall.
Tingstäde
renate
Nu på vintern finns inte så mycket klorofyll,då kan man prata eller skriver om annat med.För ett tag sedan visade de i tv ett porträtt om just Bryn Terfel,kan bara hålla med dig underbar röst.Jag tänkte titta på programmet.Tack för tipset.

Renate
*Felix matte*
Tackar ödmjukast för tipset wub.gif
Namnet är totalt obekant men efter att ha lyssnat så är jag frälst biggrin.gif ... en till tittare (som också spelar in) biggrin.gif
Tingstäde
Va roligt att höra - Felix matte!!!
wub.gif
Tingstäde
Adri-Anne
Tack för tipset! biggrin.gif
Den rösten får mig att tänka på Paul Robeson, i Teaterbåten. wub.gif wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon