Jag är ingen pelargon-expert, men jag försöker att svara iaf
Pelargon Video F1, är en zonal-pelargon. Video är namnet på just den zonalen.
När det gäller omplantering av frösådder brukar svaret vara "när de är hanterbara" Jaha... vad innebär det då??... Svaret är ungefär "när du kan tömma ut de från sålådan, omplantera dem var för sig i nya krukor, och det utan att behöva pincett eller mosa dem med fingrarna"

Observera att först kommer 2 sk hjärtblad, sen kommer karaktärsbladen. Du ska ha minst 2 karaktärsblad innan du ens ska börja fundera på omplantering av pelargoner!
Det som är viktigt att tänka på är att ge dem inte för stora krukor på en gång! Frösådda pelargoner (och även små nyrotade sticklingar) måste du plantera om flera gånger under våren. Ge dem bara lite större kruka varje gång. Väljer du för stor kruka är risken stor att de ruttnar.
Om de hinner blomma? Sticklingarna kommer absolut att blomma i år, dina frösådder vågar jag inte svara för, det beror alldeles på när du satte dem/hur stora de har hunnit bli.
Jag sår pelargonfröer på hösten, men jag har extrabelysning till mina blommor.
De gula bladen på sticklingarna kan du ta bort. De kommer aldrig att bli gröna igen. Det är ingen större fara för dina sticklingar, det är bara en reaktion på olika växtförhållanden. Om inte alltför många blad blir gula kommer dina sticklingar att klara sig alldeles utmärkt.
Men ta inte bort dem förrän de är helt gula! Ofta kommer det nya små blad där det gulnande bladet sitter.
Lycka till med dina pelargoner!