Full version: Dagens foto
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
netha
CITAT (Inga från Närke @ 02-06-2010, 23:01) *
Visst får du det men så här står det just på Småprat i denna avdelningen " Prat i största allmänhet. Ej trädgårdrelaterat! " så jag uppfattar det som att det ej skall vara trädgård över huvud taget det finns ju Småprat för det så att man enkelt kan hitta vad man söker m.m.

Till mamamaggan:

"Vi kanske ska ha regler för vilka frågor vi får ställa också ? Typ i dag får vi bara fråga om syréner och i mogon om växthus osv." skriver du.

Regler finns och det är att lägga dem i rätt tråd och avdelning. Syrener i prydnadsbuskar och västhus i växthustråden svårar är det inte.

Men snälla ... i småpratsavdelningen får man ju sväva ut lite hur som helst och inte tror jag att det var trådskaparens avsikt att man bara fick lägga in foton som inte hade något med trädgård/odling att göra.
F.ö så fattar jag inte hur man ens orkar bry sig om vad som skrivs var. *no*
mamamaggan
Visst får du det men så här står det just på Småprat i denna avdelningen " Prat i största allmänhet. Ej trädgårdrelaterat! " så jag uppfattar det som att det ej skall vara trädgård över huvud taget det finns ju Småprat för det så att man enkelt kan hitta vad man söker m.m.

Till mamamaggan:

"Vi kanske ska ha regler för vilka frågor vi får ställa också ? Typ i dag får vi bara fråga om syréner och i mogon om växthus osv." skriver du.

Regler finns och det är att lägga dem i rätt tråd och avdelning. Syrener i prydnadsbuskar och västhus i växthustråden svårar är det inte.

Ja du Inga ! Sedan när blev du moderator ????

Du förstår heller inte vad jag menar med vad jag skriver . Vad jag menade var att du tydligen vill bestämma vad vi får resp inte får prata om var vi vill när vi vill . Det jag menade var alltså att du har tagit på dig att bestämma var och vad vi får skriva/lägga in bilder om olika saker.

Om jag ville vara som dig så skulle jag kunna bestämma att ingen får skriva ord som börjar på r i denna tråd utan den ska ligga under r som i rosor. Men nu vill inte jag vara en glädjeförstörare utan tycker att folk ska få lägga in vilka bilder de vill i denna tråd.

Alexander-VG-zon3

Till mamamaggan:

syftet med mina bilder är inte ''trädgårdsrelaterat'' utan att jag visar bilder i en tråd som heter dagens foto, där visar jag ''min dagens bild'' och ''mina konstverk''. olyckligtvis så råkar det vara på växter och blommor och ibland djur/natur. ska det va efter kategori så får man ju inte visa nåt alls då vi har en trädgårdsavdelning, en naturavdelning, en husdjursavdelning, en fotoavdelning. eller ska jag lägga samtliga mina bilder i fotoavdelningen ? även sådant som visar hur man tar sticklingar ? det är ju ändå ett foto.

att det flyter över lite inom rimliga gränser gör inte mig nåt. exempel som denna tråd. det är ju skillnad på att visa en bild på sin trädgård i en sådan här tråd än att fråga om ohyra på krukväxter i småprat.

men om det finns en gammal tråd i småprat om trädgård där man ska visa bilder så får jag väl gå över till den.
mamamaggan
Tycker vi avvaktar vad moderator säger , om han nu säger något .
Red Top
Morgonens bild på en av våra lönnstubbar. Lägg märke till den "friska" grenen, som får löv varje år, fast att det är fyra år sen vi kapade trädet..

När vi varit tvungna att kapa några av våra 100-åriga lönnar, eftersom de lider av ålderssvaghet, har vi lämnat kvar rejäla stubbar åt fåglar och div småkryp att njuta av.

Aqvakul
Jag har svårt att förstå problemet att det skulle bli för mycket trädgård i småpratsavdelningen. Det är ju faktikst ett trädgårdsforum. Däremot så kan jag förstå att det kan bli protester om det skulle bli en massa småprat i trädgårdsavdelningarna.
..tycker medlemmen aqvakul....
Gillan
Det är inte första gången som Inga försöker vara någon form av "forumpolis", och jag blir lika förundrad varje gång. Jag förstår helt enkelt inte vad h*n är ute efter confused.gif ! Så länge "vi" inte slänger käft i trädgårdsforumen, måste det väl ändå vara okej att slänga käft, hur mycket som helst/om vad som helst, i småprat dunno.gif , eftersom där är tillåtet att svamla om precis vad somn helst..............är jag dum, eller är jag dum naughty.gif

Berith
CITAT (flaxss @ 02-06-2010, 23:15) *
---
men om det finns en gammal tråd i småprat om trädgård där man ska visa bilder så får jag väl gå över till den.

Så väldigt gammal är den väl inte, brukar väl bli en ny varje år. wink.gif

Tycker det är jättekul att titta på andras bilder, och i den här tråden är det ju på lite annat än växter och natur också. Kul! tummenupp.gif

En djur/natur-bild från Universeum häromdan:
[attachment=50657:DCAM0020x.jpg]
skogstroll
CITAT (Aqvakul @ 03-06-2010, 07:16) *
Jag har svårt att förstå problemet att det skulle bli för mycket trädgård i småpratsavdelningen. Det är ju faktikst ett trädgårdsforum. Däremot så kan jag förstå att det kan bli protester om det skulle bli en massa småprat i trädgårdsavdelningarna.
..tycker medlemmen aqvakul....

jag håller med du flirting.gif
*Stintan*

Till mamamaggan:

Nu är du faktiskt löjlig Inga. Det finns inga regler som säger att man inte får ha en fototråd i Småprat med bilder på allt mellan himmel och jord eller att det är förbjudet att lägga in en blombild här. Här sitter man och läser en trevlig kul tråd och så kommer plötsligt en självutnämnd forumpolis och skapar nya regler i tråden. Inte första gången som sagt men det är lika fånigt varje gång.

Vart skulle man lägga den här bilden tro?
[attachment=50659:tunna_vingar.jpg]
Red Top
CITAT (*Stintan* @ 03-06-2010, 08:59) *
Vart skulle man lägga den här bilden tro?

Vill du veta någonting, så fråga humlan, eller var det ugglan. g.gif

Jag älskar bilder på humlor. wub.gif
Myosotis
CITAT (flaxss @ 01-06-2010, 22:21) *
Gerrardanthus macrorrhizus

Har bildgooglat lite och kommit fram till att det är en jättefin växt w00t.gif (när den inte ser ut som en vissen kålrabbi wink.gif ) Kan man ta sticklingar på den? whistling.gif

CITAT (Inga från Närke @ 02-06-2010, 19:16) *
Mycket trädgårdsbilder som borde vara i Småprat trädgårdsrelaterat. Denna tråden var väl mera avsedd för andra bilder än trädgård m.m. nu vet man ju inte var man ska kolla. Kan vi inte försöka med lite mera renodlat. Flera än jag har ju efterlyst en moderator som håller ordning kan vi inte försöka lite själva också.

-cry-.gif Så länge inte TS tycker så är det väl onödigt att förstöra en trevlig tråd med sånt tjafs, varför kan vi inte bara fortsätta visa bilder på vad som helst?!

CITAT (flaxss @ 02-06-2010, 19:44) *
bara för jag blev så nöjd med bilden och faktiskt så står det inget om att man inte fick ladda upp blom/trädgård/växt-bilder så ska jag visa ändå. dock så jag ju länka istället för dom som vill se.

http://img193.imageshack.us/i/dsc12035.jpg/

(förstora gärna upp den).

Det där var den långsammaste länk jag någonsin klickat på tror jag crying.gif fortsätt gärna att lägga dina bilder direkt här (om du själv vill alltså), det är mycket roligare. Man kanske inte får ställa trädgårdsrelaterade frågor i frågetråden heller?
Alexander-VG-zon3
CITAT (Myosotis @ 03-06-2010, 13:27) *
Har bildgooglat lite och kommit fram till att det är en jättefin växt w00t.gif (när den inte ser ut som en vissen kålrabbi wink.gif ) Kan man ta sticklingar på den? whistling.gif

-cry-.gif Så länge inte TS tycker så är det väl onödigt att förstöra en trevlig tråd med sånt tjafs, varför kan vi inte bara fortsätta visa bilder på vad som helst?!

Det där var den långsammaste länk jag någonsin klickat på tror jag crying.gif fortsätt gärna att lägga dina bilder direkt här (om du själv vill alltså), det är mycket roligare. Man kanske inte får ställa trädgårdsrelaterade frågor i frågetråden heller?

haha fast den är mycket finare i verklighet än på bilden, sedan blir den ju mycket finare när den får långa frodiga rankor, den håller på att komma igång med skott. jag ska ta sticklingar på den och försöka få rötter på dom för din skull. om du nu vill ha några ?

ja jag märkte det själv också att det tog en tid att ladda upp länken. sedan var fotot ganska stort.

(hoppas den inte tar upp hela skärmen, bilden alltså)

här kommer den i uppladdat-format.

[attachment=50667:dsc12035.jpg]
Myosotis
CITAT (flaxss @ 03-06-2010, 13:50) *
haha fast den är mycket finare i verklighet än på bilden, sedan blir den ju mycket finare när den får långa frodiga rankor, den håller på att komma igång med skott. jag ska ta sticklingar på den och försöka få rötter på dom för din skull. om du nu vill ha några ?

smiley_small_hug.gif Ja!! [attachment=50669:7.gif] Jättegärna! [attachment=50668:5.gif] Men låt den återhämta sig ordentligt först, det är ju inte bråttom.
Orkidétjuven
Jag tänkte lägga upp ngra bilder jag tog i reservatet idag, men jag tycker att det här hellre bör visas. De är från igår…
http://www.boston.com/bigpicture/2010/06/c...in_the_oil.html
anki/ronninge

DSC_4758.JPG

just nu blommar min häxal,

Aqvakul
Underbart! wub.gif
*Stintan*
CITAT (anki/ronninge @ 04-06-2010, 07:52) *

DSC_4758.JPG

just nu blommar min häxal,

Vilken söt liten häxal wub.gif
anki/ronninge
ja det e en liten underskattad varelse. smile.gif

Vackert blommande på våren
och med oerhört vackra höstfärger.

tålig och lätt skött.. smile.gif
Aqvakul
[attachment=50714:IMG_7112k.jpg]

Näsdukdträdet blommar i Botan i Lund..
Meriona
Turgubbe! När jag var på Botaniska i Götet så blommade näsduken där såklart inte, men det visste jag ju att det var för tidigt. Så det är SÅ det skulle sett ut alltså.... bravo.gif
Aqvakul
[attachment=50724:IMG_7116k.jpg]

och jättenäckrosen har flera knoppar... (kolla i övre vänstra hörnet)
Meriona
Var ser man dem, jag ser bara bladen? blush.gif

Aha, tack! Nu ser jag ju! smile.gif
Aqvakul
Du har en knopp uppe till vänster..
Meriona
CITAT (Aqvakul @ 05-06-2010, 17:17) *
Du har en knopp uppe till vänster..

Nä min knopp har jag rätt upp, ovanför axlarna... angel_not.gif
Aqvakul
[attachment=50725:IMG_7117k.jpg]

Här syns en knopp lite bättre..
zissi
Mums!
[attachment=50749:Hembakat...20100606.JPG]
Meriona
Härligt zissi! wub.gif Vad växer till höger om timjan? unsure.gif
Alexander-VG-zon3
CITAT (Aqvakul @ 05-06-2010, 15:14) *
[attachment=50714:IMG_7112k.jpg]

Näsdukdträdet blommar i Botan i Lund..

åhh vad underbart, en vacker bild på ett vackert träd smiley_small_hug.gif
Meriona
CITAT (flaxss @ 05-06-2010, 19:19) *
åhh vad underbart, en vacker bild på ett vackert träd smiley_small_hug.gif

Ska du ha ett på Lotten kanske? kompiskram.gif
Alexander-VG-zon3
dagens bild från mig - Revsuga, som är dagens händelse, för jag upptäckte att den blommade idag och tog därmed kort på den.

[attachment=50753:DSC_1302.JPG]

CITAT (Meriona @ 05-06-2010, 19:22) *
Ska du ha ett på Lotten kanske? kompiskram.gif

jjjaaa klart jag skulle vilja det, fast om man får ha så stora träd på den lotten vet jag inte. smiley_small_hug.gif

CITAT (Myosotis @ 03-06-2010, 14:02) *
smiley_small_hug.gif Ja!! [attachment=50669:7.gif] Jättegärna! [attachment=50668:5.gif] Men låt den återhämta sig ordentligt först, det är ju inte bråttom.

till Myo

det kommer skott bravo.gif , på nolltid kommer det finnas förökningsmaterial. kompiskram.gif

[attachment=50755:k_lrabbiwannabe.jpg]

(ursäktar mig själv för att detta inte är en dagensbild).
Ingela i Segersberg
[attachment=50756:DSC02803.jpg]
Strandiris, en av mina favoritväxter. Jag tycker den är såå vacker!
Meriona
Ni tar så fina kort!
Försökte just ta kort på småkillarna, men ljuset är för dåligt nu, får vänta till imorgon.... För att kameran ska hinna ställa in sig innan de kutar iväg så måste det vara redigt dagsljus.... tongue.gif
Red Top
Tog kort på Maj-Lis och delar av publiken i dag på Mårtsbogården i Östervåla. Maj-Lis brättade på ett roligt och engagerande sätt om ohyra och sjukdomar på växterna. Jag minns inte riktigt vilket kryp, som var på tapeten just när jag tog den här bilden på hennne.

Publiken sover inte, även om det kan se så ut. Det strålande vädret gjorde att vi hade solen rakt i ögonen, så det gällde att vända ner blicken ibland. Maj-Lis hade förmånen att stå i skuggan. smile.gif

Maj-Lis Pettersson

Vi hade en fantastisk dag!
Meriona
Det såg riktigt trevligt ut RedTop! bravo.gif
netha

[attachment=50766:46__r.jpg]
Meriona
Nån har gift sig - är det du netha? wub.gif
netha
CITAT (Meriona @ 05-06-2010, 23:51) *
Nån har gift sig - är det du netha? wub.gif

Ja .. för 45 år sedan ... och nu har vi snart 46-årig förlovningsdag ... samma dag som vår förstfödde fyller 45. wub.gif
Meriona
Då önskar jag dubbelgrattis! yahoo.gif Eller trippel menar jag nog! smile.gif
Aqvakul

[attachment=50780:IMG_7100k.jpg]

från gårdagens promenad i botan..

Meriona
Jaså har rhododendron slagit ut nu? wub.gif
Aqvakul
Ja, en del sorter håller t.o.m. på att blomma över...
Meriona
OJ! DÅ får jag ta en promenad till FolketsPark på lunchen imorgon, derar Rhododendron och azalea-planteringar är jättevackra!
Myosotis
CITAT (flaxss @ 05-06-2010, 19:35) *
till Myo

det kommer skott bravo.gif , på nolltid kommer det finnas förökningsmaterial. kompiskram.gif

yaay.gif smiley_small_hug.gif
Noak
[attachment=50789:juni5_001__.JPG]

Fåren ute tre veckor senare än vanligt.
Nu blir det kanske äntligen tyst på dem...
Tobb
Snigelfoto från mitt trädgårdsland häromdagen

[attachment=50793:IMG_1103_Fot_n_640.JPG]
Alexander-VG-zon3
solnedgången nu härutanför (hoppas bilden funkar)

http://www.pixbox.se/alb_show_id1186648_page0.html
mamamaggan
Vilken vacker snäcka !!!

Vacker kvällshimmel också.
netha
Vet inte hur många hundra långtradare ( till bygget) som passerat hittills i år ... men många är det iaf.
Den här står just nu utanför mitt fönster ... det är nr 4 - 5 för idag (ovanligt få)

CITAT (flaxss @ 06-06-2010, 22:33) *
solnedgången nu härutanför (hoppas bilden funkar)

http://www.pixbox.se/alb_show_id1186648_page0.html

Vackert! tummenupp.gif Jag älskar "himlabilder"
Alexander-VG-zon3
min vy utanför köksfönstret

[attachment=50818:DSC_1313.JPG]
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon