Full version: ÄNTLIGEN!
cic
LOTTEN!

[attachment=49505:mobilen_037.jpg]

Visst är hon gôôôrfiiiiin! bravo.gif Som synes väldigt mycket gräsmatta vilket gör att jag kan sätta min prägel på den. smile.gif
mamamaggan
GRATTIS!!!!

Som sagt var , där kan du sätta din prägel. Vad ska du ha där ?
sqrulan
Grattis! smiley_small_hug.gif Som att börja på nytt, så skulle jag vilja ha det! Mitt tips är att du bygger en "ram" innan du börjar att måla=0)
cic
Vad ska jag INTE ha?! biggrin.gif Ett liiiitet grönsaksland får det väl bli, men mest vill jag ha BLOMMOR! Rosor är min stora passion.. Och det är zon 1 där så det finns inte många hinder.

Jag är ingen van trädgårdsmänniska utan har MASSOR att lära. smile.gif

CITAT (sqrulan @ 01-05-2010, 09:54) *
Grattis! smiley_small_hug.gif Som att börja på nytt, så skulle jag vilja ha det! Mitt tips är att du bygger en "ram" innan du börjar att måla=0)

Du menar rita och planera?
Aqvakul
En fantastisk utgångspunkt för många spännande projekt! yahoo.gif
Berith
yahoo.gif Ja hon var ju jättefin!! Grattishurraäntligen i ett och samma!! Vad har du utsikt över?
cic
Vättern smile.gif
Berith
Men herre jösses mamsell alltså! bravo.gif Guuud vad härligt du kommer få det där!
cic
Ja jag får verkligen nypa mig i armen, känns lite overkligt. wub.gif
Irene_L
Ett stort GRATTIS till lotten! blomma.gif Vad härligt att få planera och fundera på hur man vill ha det! yahoo.gif
RitRat
Grattis till en nästan orörd kolonilott!
Man kan ju undra varför de förra ägarna hade den överhuvudtaget? Köper någon en lott utan att odla någonting? Hade de ingenting planterat? Hmm, några pingstliljor syns till... VAr de det enda?
Biggan_
Grattis! blomma.gif
Vilket kap du gjort!....och ett soldäck att ta igen dej på mellan varven! tummenupp.gif

Hoppas du lägger in bilder emellanåt så vi får se ditt trolleri med lotten!
gnon49
Jättefin, det är vad den är. Inte att förglömma är ju också det sociala som en lott medför. Misstänker att du kan få både råd o plantor av andra på området.
Utsikt mot Vättern? Jo jag tackar.
Platinum
En får gratulera, då är det bara att låta fantasin flöda och dela med sig av resultatet vartefter det växer fram det ena och andra där på din lott.
Alba
Grattis - såå fint.
Tänk bara att sitta och planera och drömma - det är ju halva nöjet.
Du ska se att många vänliga grannar komemr med plantor efter vad jag hört av koloniägare.
Våra vänner "klagar" att de inte hinner så mycket för det ska pratas med grannar och drickas kaffe.
Det är väldigt socialt med en lott - människor med samma intressen.

Lycka till.

Ser fram emot fler bilder.
zissi
Grattis cic! Så härligt det ser ut. tummenupp.gif
Snöflinga

Stort Grattis biggrin.gif Så härligt det måste vara att själv få sätta sin prägel på Lotten.

Hur ser stugan ut inuti ? Är den bara för redskap eller kan du rentutav sova över någon natt smile.gif
Wilmer
CITAT (Alba @ 02-05-2010, 15:01) *
Grattis - såå fint.
Tänk bara att sitta och planera och drömma - det är ju halva nöjet.
Du ska se att många vänliga grannar komemr med plantor efter vad jag hört av koloniägare.
Våra vänner "klagar" att de inte hinner så mycket för det ska pratas med grannar och drickas kaffe.
Det är väldigt socialt med en lott - människor med samma intressen.

Lycka till.

Ser fram emot fler bilder.

Grattis Cic!! Om grannarna är för sociala får du göra som jag, jag kan inte sitta still längre stunder utan rinner av stolen och börjar rycka ogräs och annat hur mycket jag än försöker sitta still sweatingbullets.gif De brukar snällt prata vidare ändå bravo.gif
Eva St
rose.gif rose.gif rose.gif
STORT GRATTIS
där får du det säkert riktigt gott
KarinSKARA
Vill också Gratta till en lite söt stuga och önska god odlarlycka rose.gif
MEN
Jag blir lite konfunderad confused.gif
Du uppger att lotten har zon 1 med utsikt över Vättern. I din presentation står att du bor i Jönköping.
Ligger inte lotten i din närhet?
katah
Jag tänker också dämpa glädjen lite och kompar KarinSkara ang, zon.
även om jag glädjer med dig om Lotten och alla odlingsmöjligheter !

Vid Vättern har man högst zon 2 i mitten-norra-Vättern,
Jag ligger där , räknar zon 2 , tack vare skyddande häckar och skydd av husen.
Men vindarna kan vara tuffa och ta ner zonen till 3 även hos mig.

Om din lott, ligger nära Jönköping, är det zon 4 där.
Småländska höglandet , med allt det innebär, även om Vättern värmer på höstkanten.
På våren dämpar den värmen däremot, och vindar från topparna kan vara iskalla på vårnätter...
netaave
Småländska höglandet ligger väl en bra bit från Jönköping ändå. Just runt Vättern varierar zonerna så hon kan mkt väl ha zon 1 om det är ett högt och gynnsamt söderläge.
Överbölingen
Det där ser härligt ut. Var du lottats är jag osäker på men du kan ju faktiskt både ha Vätter i öster, väster och i norr. Med Vättern i norr och väster så blir det ju härliga solnedgångar och i ster fantastiska morgnar. Om zoner där nere vet jag inget. Men nog kan du tillåta dig lite zonknäckeri med hjälp av vindfång av ollika slag. Här är vi i det närmaste totalt ointresserade av zoner för perenner. Därmot träd, buskar och rosor pressar vi ett par zoner. Ibland blir det kompost eller flis.
Betty
Så fiiin! bravo.gif Grattis cic! Du kommer att få en härlig sommar och snygga muskler... yes.gif
Gossen Ruda
Ser fint ut, grattis. Var har du väderstrecken, det avgör en del hur du skall planera.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon