emmalofo
Jag fick en extra ros med min beställning från Rosenposten, antagligen för att ena mina exemplar bara hade två stammar och inte tre. Den "extra" rosen, en Rose du Rescht, har en enda stam upp från roten.

Jag undrar om jag kan plantera rosorna separat, eller om det inte blir något av den ensamma stammen? Det är alltså bara en ensam pinne upp från roten.

Vad tror ni experter?
Ezereht
Den med ensam pinne upp bilr nog en fin buske på två somrar kanske.
Kajsa
Har också fått rosor så av Rosenposten, två av samma, meningen är väl att man ska sätta båda ihop. Den ensamma stammen förgrenar sig sedan och på några år blir det fylligare, men plantera dom i samma grop annars blir det lite pinnigt.
emmalofo
Hmm, jag tyckte gropen jag fått till var i minsta laget (har en hopplöst stenig sluttningstomt) så jag tänkte att det var synd att låta två rotsystem konkurrera.

Det blev en egen grop till den ensamma lilla pinnen, går det så går det whistling.gif

Som alltid, tack för bra svar!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon