Full version: vad är detta?
pino68
Vad är det som har kommit på min björk? Har inte mycket kunskap om det här med trädgårdar men ett intresse som hela tiden ökar av att följa alla trådar på odla. Framför allt vill jag veta om det påverkar trädet på ett negativt sätt. Björken är väldigt gammal och står nära huset men är en del i en allé som jag gärna låter vara orörd. Uppskattar info om vad det hela är!

Tack på förhand
Sussie F-Flower
Jag tycker att ser ut som om någon har gjort ett hål i björken för att förmodligen ta björksav som är så nyttigt...

Är det bar ETT hål är det nog ingen fara. Det läker. Det vita som är på stammen är nog bara sav som torkat och stelnat.

Hur länge har det varit din björk?
Eva i Höga
Tror också det är sav som runnit ut, det kan komma väldigt mycket.
pino68
Min björk eller vad man ska säga, den är fanns vid huset där jag bor sen 10 år tillbaka smile.gif Med tanke på dess storlek och färg har jag en känsla att den funnits där väldigt länge och jag vill gärna att den får vara kvar och må bra så länge det går.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon