Om du ska få in en pall så kommer de med lastbil och en kran och levererar.
Om det är så trångt att ett släp inte kommer intill tomten så förstår jag inte riktigt hur en stor lastbil ska kunna komma fram...
Eller menar du så att du inte får in ett släp på själva tomten? Du kan ju kanske lassa av utanför och sedan med skottkärra förflytta högen.
Vill du ha ekonomi i det hela så är det definitivt att med ett släp åka och hämta själv för någon hundralapp. Under förutsättning att du har dragkrok, då. Hyra släå kan man ju göra för 120:- på OK...
Om du beställer en stor säck med jord så kostar det ju ca 1300:- inkl frakt.
Om du är osäker på om du kommer göra av med jorden så kan du ju höra om det är någon granne som är intresserad av att dela med dig - oavsett storsäck eller om du åker och hämtar på släp. Själv hade jag blivit överlycklig om en granne kom och frågade om någon var intresserad att dela.
Glömde ju svara på frågan...

Du menar alltså att du skulle vilja ha t ex 10 säckar à 50 l planteringsjord levererade på en pall?
Tja... ICA tror jag ju inte på men både Plantagen och Bauhaus har ju företag som levererar åt dem så där kan du ju höra. Men det lär ju bli dyrt... Då kommer det bli billigare att köra trefyra vändor själv med bil.