Full version: Äntligen uteväder
Bee
Yes yes yes!!! Äntligen har vi varit ute hela dagen utan att förfrysa! Riktigt skönt har det varit och en hel del har blivit gjort. Det är inte säsongens första men första dagen med sol och man kan skrota runt och även njuta. Jesses vad gott det har varit!!

Och vi har kommit på vad vi skall göra med det fula gamla staketet utmed grannarnas gång. Vi planterar en häck i stället! Det blir både billigare och enklare. Gräva kan vi och plantorna kostar mindre än virket. Att vi inte tänkt på det innan! Jag har klagat på det där staketet i flera år nu...
Måbär har vi tänkt oss. Det har vi på framsidan och den blir lagom hög, ca 120 cm, och är rätt "sirlig" eller hur man nu skall säga. Den är inte kompakt i alla fall. Avenbok vill vi inte ha, ser för skräpigt ut under vintern med alla torra bruna blad.

Måtte nu värmen sprida sig till jorden också så jag kan plantera alla plantorna som står på altanen och bara väntar, precis som jag smile.gif
Meriona
Vi har också varit ute hela dagen, men inte gjort nån nytta. Bara spelat krocket... whistling.gif
Peztis
Och jag som tyckte att det var kallt och blåsigt! Varmt i solen men så fort ett moln drog förbi blev det riktigt kallt! Var inte ute alls länge - inte som i förrgår då vi var ute i stort sett hela dagen.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon