ampersson
03-05-2010, 06:26
Nu är det dryga månaden sen jag beställde perenner från Odla. Har för mig att det inte brukar ta så lång tid. Någon mer som beställt i södra Stockholm och fått sina? Vill ju ha NU! Är ivrig att sätta igång i rabatterna!
DykUnderYtan
03-05-2010, 07:54
Jupp, jag bor i södra Sthlm och beställde samma dag erbjudandet kom. Fick mina i början på förra veckan (eller om det var veckan innan).
mamamaggan
03-05-2010, 12:52
Fick mina förra veckan , jättefina var de.
Meriona
03-05-2010, 13:34
Inte kommit hit ännu..
Överbölingen
03-05-2010, 14:50
Raderar inte men en fatal felläsning av vilken leverantörsom var i fråga. Intet ont skall vederfaras Odla. Det gällde en helt annan leverantör.
Geografi och tjäldjup känner man inte till på Odla. Vi fick våra växter i onsdags. Ca 10 cm tjälsläpp på ytan sedan minst halvmetern med bentjälad lera. turligt nog var plantorna väl krukade och rosen barotad men den har fått en plats baka växthuset till våren kommer. Förmodligen fanns det en ruta någonstans med önskad leveranstid. Men den hittade vi inte.
Meriona fick sina i dag

De ska snarast krukas för uppdrivning. Det fanns ingen leveransönskemålruta, det stog leverans under april-maj månad efter... var man bor i landet eller något liknande.. Har bara vågat kolla översta lagret, de var fina fast något hade gått av i frakten (skott) svårt att undvika när de börjat skjuta redan. Vågade inte röra mer i det innan jag ska ta upp dem för plantering, så jag lät resten vara. Meriona ska inte ha sina än på ett tag så jag behöver inte skynda mig
Meriona
04-05-2010, 21:01
Hihi än lever jag! Och ser... och lär....

Litar på att Wilmer tar hand om bebisarna, det är ju til mammsen de ska.
ampersson
05-05-2010, 07:12
Igår fick jag mitt sms som berättade att de kommit till kiosken för uthämtning. Så idag efter jobbet kan jag äntligen hämta dem! Då ska de direkt ner i krukor för uppdrivning. Eller om jag rent av sätter ner några i rabatterna direkt. Här ska påtas!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.