Fågelvägen
I grannens trädgård dyker det upp krolliljor överallt. Vi har också hittat enstaka blanka blad som ser ut ungefär som ekorrbärets blad. Nu undrar vi om det kan vara självsådda krolliljor som ser ut på det viset?
Red Top
Det kan det mycket väl vara. Så ser i alla fall mina självsådda krolliljor ut första året. Andra året kommer "struten".
Fågelvägen
TACK Red Top för ditt supersnabba svar!
Nu blir vår undrande granne glad. Fast om hon ska akta allihop vid gräsklippning blir det kanske svårt...
Red Top
Det lär nog bli snudd på omöjligt. giggle.gif

Hon kan ju försöka gräva upp dem och placera dem där hon vill ha dem. I år har krolliljorna åstadkommit så otroligt många självsådder, att jag nog inte kan ta tillvara alla. De flesta i "gräsmattan" (citationstecknen för att det är lika mkt mossa, som gräs)och ett fåtal i rabatten. Jag kanske ska satsa på en äng med krolliljor. g.gif smile.gif
Sussie F-Flower
CITAT (Fågelvägen @ 03-05-2010, 20:10) *
TACK Red Top för ditt supersnabba svar!
Nu blir vår undrande granne glad. Fast om hon ska akta allihop vid gräsklippning blir det kanske svårt...

Om dom inte ska bli vita så är jag intresserad. wub.gif
Om hon inte vill ha alla själv förståss...?

Vilken Lycka! biggrin.gif

Kan du inte ta en bild så man kan få se exakt hur dom ser ut?
Please?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon