Full version: Växter i Norrland
Tessalia
Hej alla duktiga odlare!

Jag skulle behöva hjälp med att hitta ett visst företag som jag helt har glömt vad det heter eller vars det finns...
Det jag tänker på är ett ställe som jag bara läst om - de ska bla. sälja vindruvor och prydnadsträd som ska passa extra bra i det norrländska klimatet. Har för mig att de har provat allt de säljer så man med säkerhet vet att växterna ska passa här uppe i norr. Kanske att det finns i trakten av Dikanäs? Eller så var det mera söderut? Nä, jag minns inte alls men håller tummarna för att ni kan hjälpa mig!! tummenupp.gif

MVH
Tessalia
Åsa, mälardalen zon 2
Rydlinge plantskola??

Annars finns ju Blomqvist plantskola i finland han har ju fruktträd som kan odlas mycket långt upp i Sverige (skickar med bussgods till sverige så det går att handla utan att åka till finland)

+Önskebrunnen (postorder) har ju också riktat in sig på nordlig odling så det finns ju fler företag en en man kan handla hos.
Tessalia
Hej Åsa!
Tack för tipset om Rydlinge! Det var inte det jag tänkte på men det verkar ju vara ett mycket bra ställe iaf!

//Tessalia
Alba
Kanske du hittar det du söker här

Tipsa gärna om du hittar.
Crazy4Flowers
Glöm inte Blomkrukan också, dom har mycket för Norrland....
H Anders
http://www.blomqvistplantskola.com/
Tessalia
Fortfarande inte det jag tänkte på men oj så många bra tips ni har! Nu får jag en massa nya sidor att drömma mig bort på wink.gif
Calypso_bulbosa
Kom på,att det kanske är Larz Danielsson du menar?
Han håller till i Hammarstrand och säljer annorlunda,för klimatet anpassade växter. Hans hemsida finns på www.spezialplant.nu smile.gif
kerstin z5-6
I skellefteå om du kör uppåt nån gång har vi ju dels utmärkta Rydlinge, men vi har även Gråbergs plant som v efter midsommar får leveranser från just Blomquists i Finland, Äppelträd , druvor, Päronträd , havtorn, och naturligtvis ROSOR:)

Gråbergs plant
ingrids
Trodde inte jag riktigt skulle nå dithän, men jag trängtar till Skellefte wink.gif Inte för att jag har plats ...
kerstin z5-6
LOL! angel_not.gif
Sofia H
Jag tror att det var blomkrukan.com som tidigare fanns här i våra fjäll, så Dikanäs är ingen dum gissning. Om jag minns fel så ber jag blomkrukan om ursäkt, men prova deras sida. Om det är som jag minns så flyttade de sin "fysiska" verksamhet ut mot kusten för några år sedan. Lycka till!/Sofia.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon