DalaMyran
Har ett antar boxbomklot och en spiralklippt planta.
Eftersom jag bor i zon 4-5 så har de vinterförvarats i mitt kallförråd.
De har fått ny jord och har stått i skuggan några veckor, men nu är det framtagna på olika platser i trädgården.
Någon har förmiddagssol, en annan på eftermiddagen och någon lite sporadiskt på farstukvisten.
Allihopa börjar nu att bli nästintill gula, med ganska torra blad?
Tycker att jag har försökt att vant dem med sol försiktigt. De får vatten och det är inte tjärle i krukorna.
Har jag tagit kol på dem och vad kan jag göra? confused.gif
Ezereht
Jag gissar, men det kan vara blåsten. Här i Umeå hade vi snålblåst med snö/is i går. Lite sådär Aprilväder. Kommer i "puffar" så man kanske inte är ute just när dom kommer och tänker på det. En klätterros frös bort med halva längden förra året i slutet av Maj på grund av en sån stormig dag. Jag har sett att en del rosor som var gröna när snöns smälte fått lite intorkade toppar nu, och jag tror det är vinden. Kall och torr.
DalaMyran
Ska jag ställa in dom på verandan igen då och hoppas att det ev blåser mindre där?
Den spiralklippta boxbommen är jag mer rädd om så den får stå där iaf.

Tack för svaret thanks.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon