100401 satte jag 10 rabarberfrön (Glaskins Perpetual, 5 st i varje kruka) eftersom det står "Sådd: i grupper om 4-5 frön//...". När det blir varmare (i natt vara det bara 1,8C) och dags att flytta ut dem, ska de då fortfarande sättas "i grupper om 4-5"? Hur stora ska de vara när jag planterar ut dem, tror ni jag behöver plantera om dem...? Det tar säkert några veckor innan jag vågar plantera ut dem. I fall jag planterar om dem, ska de då ha vars en kruka?
Så här ser dem ut idag..
[attachment=49597:DSCN1097.JPG]
Jag köpte också rabarberfröer (har inte sått dem än, dock) och där står det likadant vilket jag tyckte var väldigt konfunderande. De rabarber jag har i landen är minsann inga "gruppväxter" utan växer en och en...
Jag funderar på om man ska sätta dem ihop så man är säker på att få någon för att sedan ta bort de "ynkligaste"... vi får se om någon vet
Malin_MeL
03-05-2010, 15:04
jag har satt mina frön en och en, och likadant ute i landet.
det blir ju väldigt trångt om de sak stå så nära varandra
Det är altså tänkt att varje frö ska bli en rabarber "buske"(eller var det kallas)? Jag kan inte ha nio st sådana, haha det får jag inte plats med... och det är massa frön kvar... skulle kunna så en hel äng... haha
Malin_MeL
03-05-2010, 15:10
ja varje frö blir ett rabarberstånd.
så det blir mycket paj hos dej nästa sommar
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.