Full version: Oäktingar
jenniepennie
Vad är detta för oäktingar bland tagetesen?

[attachment=49602:oaktingar.jpg]

Den vänstra ser ut ungefär som en Prins Gustavs Öga? Har jag inte sått. I år i alla fall. Och påsen med såjord var ny...
Den högra har jag ingen aning om vad det kan vara. Taggig ser den ut, men känns inte så. Någon som vet vad dessa två kan vara? Sparade dem för jag tyckte det var roligt att se vad det blev.
Najsan
CITAT (jenniepennie @ 03-05-2010, 21:00) *
Vad är detta för oäktingar bland tagetesen?

[attachment=49602:oaktingar.jpg]

Den vänstra ser ut ungefär som en Prins Gustavs Öga? Har jag inte sått. I år i alla fall. Och påsen med såjord var ny...
Den högra har jag ingen aning om vad det kan vara. Taggig ser den ut, men känns inte så. Någon som vet vad dessa två kan vara? Sparade dem för jag tyckte det var roligt att se vad det blev.

den högra ser ut att kunna vara ngn form av kål? broccoli eller blomkål kanske? savojkål? Har du sått något sådant som kan ha hoppat i galen tunna?? själv har jag sparrisplantor överallt efter jag dummat mig lite med såpåsen...
Peztis
Och jag tycker nästan att det ser lite "tistligt" ut.
jenniepennie
Javisst ser den taggig och tistlig ut? Nå'n kål tror jag inte det är... Den vänstra då?
varghem
tycker den högra har typiskt kålutseende, den vänstra nån slags vallmo???
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon