Epona
wink.gif Jag har en slänt som är mot norr brevid en skog, här växer det just nu bara brännässlor och ogräs i allmänhet (eller just nu är där endast snö). Jag skulle vilja ha något som "tar över" som inte behöver så mycket skötsel och inte blir så högt. Jorden är väl inte den allra bästa och under jorden är det massor med fin sand.
Det är ingen annan än husfolket som ser slänten men jag tycker att den är bedrövlig. Visst kan jag ha vanligt gräs där men, den är så brant så man kan inte klippa med gräsklipparen.

Snälla ge mig förslag på vad som kan växa där, det är mestadels skugga och jag bor i zon 6.

/Epona
kerstin z5-6
Kungsljus , digitalis och toppklocka -låt dem slåss om utrymmet och klipp rubbet på våren med trimmern .
Gullris ,vallmo och andra trädgårdsmarodörer passar ochså fint i en naturlig slänt
Epona
Tackar, jag skall nog satsa på toppklockor, dom så ganska fina ut.
Vallmo gillar jag inte förutom blå bergvallmo, men de fröna blev det ingenting av, men jag skall prova igen.

/Epona
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon