Full version: Billardspirea?
em_san
Hej!
Som rubríken lyder, vart hittar jag billardspirea? På plantagen.se så hade de dem tidigare om man kollade under fliken häckväxter, men nu verkar det som att de har tagit bort dem ur sortimentet... Jag har ju inte varit och frågat dem, men vet någon om de kommer säljar på blomsterlandet? Jag som har några stycken som en häck sedan tidigare och skulle ha behövt några mer att sätta på ett annat ställe i trädgården för att ha en sammanhållning av växterna då det ju lätt blir väldigt pråligt om man har en massa olika så därför vill jag ha fler av dem..

Men som sagt, vet någon vart jag kan få tag på billardspireor, jag bor i zon 5 - Umeå smile.gif
Tacksam för svar.
Om någon har svar på vad man gör med en död häck som man vill få till liv igen bestående av al och rönnar så får ni gärna kolla på min än så länge osvarade inlägg som jag la in tidigare idag tongue.gif
ingrids
Spirea x billiardii heter klase spirea på svenska, vet inte om det kan hjälpa dig i ditt letande. Hittade inga på Hansskogs sida, men de brukar å andra sidan ta hem om man ber dem.
Åsa, mälardalen zon 2
Det är en ganska vanlig växt och använder du det vetenskapliga och riktiga svenska namnet så lär trädgårdsbutikerna inte ha några problem att veta vilken växt du söker och en såpass vanlig växt borde inte trädgårdsbutikerna ha problem att ta hem åt dig på beställning ifall de inte har den hemma.
Gossen Ruda
Förökas enkelt med sticklingar. Klipp av bitar av förra året skott, ca 20-25 cm långa, och stick ner dem i jorden så 5-10 cm är ovan jord. Håll fuktigt och de brukar slå rot.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon