Full version: Dagens kattbild!
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23
Skruttis
CITAT (gunsta @ 16-02-2013, 17:36) *
Åh vad trevligt Skruttis med en så gammal och vis kattdam - jag hoppas också att hon har några år kvar - å andra sidan kan man trösta sig med att hon får ett fint avslut på sitt liv - ny kattkompis och nya goa människor som vill henne väl. Det är något visst med gamla djur - minns en gammal katt vi hade, han sista år var det bästa.
Stella fixar nog tillökning om inte direkt så på sikt i vart fall. All lycka till er smile.gif

Tack snälla Gunsta!

Sessan är en väldigt trevlig liten dam som levt ett stillsamt liv. Det känns jätteroligt att hon nu börjat leka och att hon ser så pass pigg ut trots sin ålder.
Jag väntar spänt på att se hur hon reagerar till våren när hon (förhoppningsvis) vill gå ut på upptäcksfärd på tomten.
Stella wub.gif är jättesnäll mot henne. Inte en protest fast Sessan fräser så fort de kommer nära varandra. Hon har verkligen släppt in henne i familjen.
Jag försöker också trösta mig med att hon kanske kommer att må bra sista åren, även om det inte blir så länge som jag skulle önska.

Kan inte låta bli att skratta åt Sessan ibland när hon (som är van vid att få 1 sorts torrfoder och fisk ibland) står där bland skålarna vid vår "Libanesiska avsmakningsmeny" tongue.gif och ser sig storögt omkring och funderar på vad hon känner för att äta. Ofta blir det en tugga från varje skål. giggle.gif
gunsta
CITAT (Skruttis @ 17-02-2013, 17:35) *
Tack snälla Gunsta!

Sessan är en väldigt trevlig liten dam som levt ett stillsamt liv. Det känns jätteroligt att hon nu börjat leka och att hon ser så pass pigg ut trots sin ålder.
Jag väntar spänt på att se hur hon reagerar till våren när hon (förhoppningsvis) vill gå ut på upptäcksfärd på tomten.
Stella wub.gif är jättesnäll mot henne. Inte en protest fast Sessan fräser så fort de kommer nära varandra. Hon har verkligen släppt in henne i familjen.
Jag försöker också trösta mig med att hon kanske kommer att må bra sista åren, även om det inte blir så länge som jag skulle önska.

Kan inte låta bli att skratta åt Sessan ibland när hon (som är van vid att få 1 sorts torrfoder och fisk ibland) står där bland skålarna vid vår "Libanesiska avsmakningsmeny" tongue.gif och ser sig storögt omkring och funderar på vad hon känner för att äta. Ofta blir det en tugga från varje skål. giggle.gif

Trevlig läsning Skruttis - undra vad Sessan tänker (om nu katter kan tänka vill säga) när hon ser alla skålar med 'godis' - Fru Sudd (vår sista hittekatt) blev ganska fort bortskämd och la sig till med 'divalater' när det gällde maten - vi tyckte det var ganska kul att hon snabbt kom in rollen som älskad innekatt. Kanske Sessan gör samma sak smile.gif - kul att Stella är så schysst mot Sessan. Sessan är nog lite förskräckt bara - därför hon fräser.
Skruttis
CITAT (gunsta @ 17-02-2013, 17:49) *
Trevlig läsning Skruttis - undra vad Sessan tänker (om nu katter kan tänka vill säga) när hon ser alla skålar med 'godis' - Fru Sudd (vår sista hittekatt) blev ganska fort bortskämd och la sig till med 'divalater' när det gällde maten - vi tyckte det var ganska kul att hon snabbt kom in rollen som älskad innekatt. Kanske Sessan gör samma sak smile.gif - kul att Stella är så schysst mot Sessan. Sessan är nog lite förskräckt bara - därför hon fräser.

Sessan får så gärna bli kinkigare med maten. Vi kommer gladeligen att försöka hitta det hon föredrar. Det är hon värd!!!
Jag förstår att ni tyckte det var kul med Fru Sudd. Jag känner likadant, att de då förstått att de aldrig behöver gå hungriga igen och att de har en familj som älskar dem.
Fru Sudd hade en väldig tur som hittade er!

Jag antar att Stella vet att Sessan är lite rädd fortfarande och det är därför hon är så snäll. Frågan är när det går över bara. Hon har nu varit hos oss i precis 3 veckor.
malcolm
Vår katt vill i stort sett bara ha torrfoder och kanske lite rå fläskfilé ibland, försökte ge henne en äka igår men hon nosade inte ens på den. Konstigt nog kan hon äta kattmat på burk men som sagt, torrfodret är no. 1.
Skruttis
CITAT (malcolm @ 17-02-2013, 18:11) *
Vår katt vill i stort sett bara ha torrfoder och kanske lite rå fläskfilé ibland, försökte ge henne en äka igår men hon nosade inte ens på den. Konstigt nog kan hon äta kattmat på burk men som sagt, torrfodret är no. 1.

Ja de har verkligen olika smak precis som vi människor har, de små pälsbollarna. yes.gif
Det är ju så kul när man lyckas "träffa rätt" och ser att de verkligen gillar maten.
KRT
Vi har testat flera olika variantermed torrfoder till Misan, eftersom hon är 50% norsk skogkatt fick hon först kattungefoder för stotväxta katter, och det gillade hon. Sedan tänkte vi fortsätta m vuxenfoder för storväxta katter med större bitar - hon bara tittade på dem och fnös (såg det ut som iaf smile.gif ).... Hon gillade inte alls de större biltarna, utan bara små, helst tillplattade bitar faller damen på läppen!!! Smaken verka hon bry sig mindre om, så länge bitarna "ligger bra i munnen". Hur tossigt är det wink.gif

Nu får hon mat anpassad för katter som är mycket ute, med lite extra energi. Trots att hon är kastrat. Vi fick veta att hon skulle gå upp i vikt efteråt och därför borde ge henne dietfoder - hade vi följt de råden skulle hon svultit ihjäl: hon är smal som en sticka (under pälsen) trots utekattsfodret...

Förutom fodret tror jag en och annan sork och mus slinker ner, idag hittade jag en 1/4 mus på balkongen; uppenbarligen är huvud, svans och bakben inte så goda att äta sick.gif
Biggan_
CITAT (Skruttis @ 16-02-2013, 15:36) *
Vi har fått tillökning i familjen. En liten dam på 16 år vid namn Sessan.

Hon tror nog inte själv att hon är så gammal för hon har nu börjat busa med bollar. wub.gif

Söt kisse! wub.gif Grattis och Lycka Till med nya familjemedlemmen! rose.gif
Wilmer
oj så söta bilder det ramlat in här wub.gif . Skruttis, så söt dam ni fått hem i familjen, hoppas de fortsätter vara sams smiley_small_hug.gif
Wilmer
Vem har gått in i skogen här?

Ahaaaa!

Att gå i koppel var inga problem. Söta söta katt wub.gif
Skruttis
CITAT (KRT @ 17-02-2013, 19:23) *
Vi har testat flera olika variantermed torrfoder till Misan, eftersom hon är 50% norsk skogkatt fick hon först kattungefoder för stotväxta katter, och det gillade hon. Sedan tänkte vi fortsätta m vuxenfoder för storväxta katter med större bitar - hon bara tittade på dem och fnös (såg det ut som iaf smile.gif ).... Hon gillade inte alls de större biltarna, utan bara små, helst tillplattade bitar faller damen på läppen!!! Smaken verka hon bry sig mindre om, så länge bitarna "ligger bra i munnen". Hur tossigt är det wink.gif

Nu får hon mat anpassad för katter som är mycket ute, med lite extra energi. Trots att hon är kastrat. Vi fick veta att hon skulle gå upp i vikt efteråt och därför borde ge henne dietfoder - hade vi följt de råden skulle hon svultit ihjäl: hon är smal som en sticka (under pälsen) trots utekattsfodret...

Förutom fodret tror jag en och annan sork och mus slinker ner, idag hittade jag en 1/4 mus på balkongen; uppenbarligen är huvud, svans och bakben inte så goda att äta sick.gif

Det är samma sak med Stella, att bitarna måste vara lagom stora. När vi försökte med flera olika "tandstensfoder" så tittade hon på oss som om vi bett henne svälja fotbollar eller liknande. fear.gif
De var alldels för stora för henne. Men de luktade tydligen gott.

CITAT (Biggan_ @ 17-02-2013, 22:05) *
Söt kisse! wub.gif Grattis och Lycka Till med nya familjemedlemmen! rose.gif

Tack snälla Biggan!

Sessan hälsar och tackar för komplimangen. yes.gif

CITAT (Wilmer @ 17-02-2013, 23:57) *
oj så söta bilder det ramlat in här wub.gif . Skruttis, så söt dam ni fått hem i familjen, hoppas de fortsätter vara sams smiley_small_hug.gif

Tack snälla du Wilmer!

Sessan hälsar till dig också och tackar för komplimang. yes.gif
KRT
Skruttis - jag antar att Stella också är en katt? Hur gjorde du när ni fick hem Sessan, så de höll sams? Något speciellt trick?

Jag skulle kunna tänka mig en katt till, men vill ju att de i så fall ska komma överens. Inte kul om de börjar bråka och någon flyttar ut sad.gif
Skruttis
CITAT (KRT @ 18-02-2013, 15:20) *
Skruttis - jag antar att Stella också är en katt? Hur gjorde du när ni fick hem Sessan, så de höll sams? Något speciellt trick?

Jag skulle kunna tänka mig en katt till, men vill ju att de i så fall ska komma överens. Inte kul om de börjar bråka och någon flyttar ut sad.gif

Oj, jag vill väldigt gärna hjälpa dig, men vet inte om jag kan.
Just precis nu har jag lite ont om tid men hoppas det är OK att jag skriver ett svar till dig i morgon fm.
Och ja, Stella är mycket riktigt också en katt.
Jag lovar, jag återkommer snarast.

/ Skruttis

KRT
CITAT (Skruttis @ 18-02-2013, 17:11) *
Oj, jag vill väldigt gärna hjälpa dig, men vet inte om jag kan.
Just precis nu har jag lite ont om tid men hoppas det är OK att jag skriver ett svar till dig i morgon fm.
Och ja, Stella är mycket riktigt också en katt.
Jag lovar, jag återkommer snarast.

/ Skruttis

Självklar är det OK! Vi ska inte skaffa en katt till denna veckan smile.gif
Skruttis
CITAT (KRT @ 18-02-2013, 17:17) *
Självklar är det OK! Vi ska inte skaffa en katt till denna veckan smile.gif

Jag har skickat PM till dig!
Hör av dig om det inte funkade.

/Skruttis
polecat
Bosse fick för sig att gå ut halv tolv i går kväll och jag var precis på väg att lägga mig.
[attachment=75149:__002__Medium_.JPG]
Till hans glädje var temperarten på plus för första gången på väldigt länge och han bara njöt av att spankulera på verandaräcket. Han hade ingen lust alls att gå in.....
Tror det blev rekordtid på att vara ute.
KRT
Undrade var katten hade blivit av, hittade inte henne någonstans förrän jag hörde ett ljud från min garderob.....

[attachment=75164:image.jpg]

Var tusan lade jag nu klisterrullen?
omk
laugh.gif Och just nu, när de är som lurvigast och börjar fälla ...

Kolla Kajsas "vinterklädda" tass !
Ingela i Segersberg
CITAT (omk @ 24-02-2013, 18:28) *

wub.gif
KRT
CITAT (omk @ 24-02-2013, 18:28) *

Misan är halvt Norsk skogkatt, och brås på mamma vad gäller päls så det finns en del som har börjat falla nu.... Kan säga så mycket som att den lila tröjan behövde en odentlig rollning innan den blev "bärbar" laugh.gif

Vilken underbar tassbild! Vill bara pussa den och känna på lurvet smile.gif
Wilmer
Börjar katter också fälla nu... Verkligen dags att få i ordning uthuset alltså -fear-.gif Tyckte det fastnade mycket i borsten när jag borstar henne. Inte som hästen, men ändå happy.gif
Wilmer
CITAT (polecat @ 23-02-2013, 09:55) *
Bosse fick för sig att gå ut halv tolv i går kväll och jag var precis på väg att lägga mig.
[attachment=75149:__002__Medium_.JPG]
Till hans glädje var temperarten på plus för första gången på väldigt länge och han bara njöt av att spankulera på verandaräcket. Han hade ingen lust alls att gå in.....
Tror det blev rekordtid på att vara ute.

Han har dig "i koppel" tummenupp.gif du släppte ut honom då alltså kiss.gif

Rymmaren på gång..

Mollis
Men vad duktig hon är Wilmer! Och så himla söt.
polecat
CITAT (Wilmer @ 26-02-2013, 00:36) *
Han har dig "i koppel" tummenupp.gif du släppte ut honom då alltså kiss.gif

Dert är klart att Bosse fick gå ut men inte är det han som bestämmer whist.gif
skånepåg
Lite kel wub.gif
skånepåg
Katter är fantastiska.
Min älskade Sotiz, hon kan en del ord som krauch krauch lätet för torrfoder och smaskens är det blöta så efter man diskat så studsar hon ner från diskbänken för nu ska vi gå och kissa/gå på lådan, kom och följer glatt med och kissar. Sen hämta en öl i kylen så studsar hon upp på tvn bredvid och nafsar, jaha vill du ha lite smaskens så går sirenen igång wub.gif
gunsta
CITAT (skånepåg @ 27-02-2013, 20:52) *
Katter är fantastiska.
Min älskade Sotiz, hon kan en del ord som krauch krauch lätet för torrfoder och smaskens är det blöta så efter man diskat så studsar hon ner från diskbänken för nu ska vi gå och kissa/gå på lådan, kom och följer glatt med och kissar. Sen hämta en öl i kylen så studsar hon upp på tvn bredvid och nafsar, jaha vill du ha lite smaskens så går sirenen igång wub.gif

biggrin.gif
Wilmer
CITAT (skånepåg @ 27-02-2013, 20:52) *
Katter är fantastiska.

giggle.gif
malcolm
Kamerasnodden är intressant.

[attachment=75212:Sagakatt.jpg]
skånepåg
Borstad och utfodrad yes.gif
Klint
[attachment=75261:IMG_1022p.jpg]

senaste mysstället,tvättkorgen
GrönAnna
Kakan snarkar wub.gif

[attachment=75270:20130106...4236_red.jpg]
polecat
CITAT (GrönAnna @ 03-03-2013, 00:50) *
Kakan snarkar wub.gif

[attachment=75270:20130106...4236_red.jpg]

Vilken gullig bild wub.gif
skånepåg
Så värst hjälpsam med att diska är hon inte men börjar lära sig att rapportera/Go fetch Sotiz rapporterar
Solen börjar titta fram numera så får filma på dagen istället så man ser bättre tongue.gif
skånepåg
Lite frukost bus rutiner wink.gif http://www.youtube.com/watch?v=iNo1YdkVEuc...eature=youtu.be
Monarda
Matte jag vet att godiset finns där!

[attachment=75364:DSC_0275.jpg]
skånepåg
Spännande att titta på alla djur som finns i spelet tummenupp.gif
gunsta
CITAT (Monarda @ 10-03-2013, 09:21) *
Matte jag vet att godiset finns där!

[attachment=75364:DSC_0275.jpg]

Vilken kul bild smile.gif
Monarda
Måns är oerhört fascinerad av vatten. Han kan sitta länge på tvättstället och grunna på vart det kommer ifrån och vart det tar vägen g.gif

[attachment=75425:DSC_0289.jpg]

[attachment=75426:DSC_0291.jpg]
skånepåg
Gör min katt med biggrin.gif
Försöker då och då att lära henne att sätta på och stänga av vattnet, går väl sådär tongue.gif Kelar man med kranen stängs den av i alla fall giggle.gif
Monarda
[attachment=75613:DSC_0307a.jpg]
Biggan_
CITAT (Monarda @ 28-03-2013, 18:44) *
[attachment=75613:DSC_0307a.jpg]

Tack detsamma Måns! wub.gif ...och en Glad Påsk till dej också Monarda! kompiskram.gif
polecat
[attachment=75632:2013_03_..._Medium_.jpg]
Här sitter Bosse ute i det fina påskvädret, är det kanske påskharen han spejar efter....

Glad Påsk till Er alla från mig och Bosse
Anna-Karin Lundberg
Här är mitt bidrag - passar fint på långfredagen med en påskhare tänkte jag.
Det är min kissemiss Klo som putsar moderlösa harpalten Hare Potter.

Bara lugn, harpalten växte upp och sattes ut i naturen igen!
Ingela i Segersberg
Vilken jättefin bild, Anna-Karin! wub.gif Synd att den inte går att klicka upp i större storlek.
Anna-Karin Lundberg
Ingela: Jag hade problem att få upp bilden, så här kommer en annan från samma tillfälle. Lite större. Ska försöka få till den förra också.
Ingela i Segersberg
CITAT (Anna-Karin Lundberg @ 29-03-2013, 17:26) *
Ingela: Jag hade problem att få upp bilden, så här kommer en annan från samma tillfälle. Lite större. Ska försöka få till den förra också.

wub.gif wub.gif wub.gif
Monarda
[attachment=75638:DSC_0304.jpg]

Vi har konstaterat att vi fått en klätterapa till katt. Häromdagen satt han bredvid skorstenen på vårt hus som är två våningar högt! Här har han tagit sig upp på pergolan och väntar på dom stekta sparvarna. Kan tillägga att holken flyttades idag till ett säkrare ställe och fått en tratt som inte går att ta sig förbi runt stången.
Anna-Karin Lundberg
Här är den första bilden på katten Klo och haren i större format.

Om du vill läsa Hare Potters historia finns en länk här: http://balder-balder.se/foton/hare_potter/hare_potter.htm
Whiskuchi
Jag öppnade till altanen för första gången i år häromdagen. Frisk luft i morrhåren!
skånepåg
Gött med lide vann coolgleam.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon