Ska jag ge-upp ? är någon mörkgrående ? , behöver någon vara ute eller i kylskåp ?
gamla fröer kan vara orsak för någon , men för det mesta har jag färska eller 2009 års bäst före datum.
Shiso red ( sådde 5.4.) jag tycker att jag har sått den förut och lyckats, nu är jag fundersam varför den inte vill.
kinsai , kines bladselleri (28.4) enligt mig ska den grå rätt snabbt, men inget händer här
perenner:
jättegunnera ( sådd 17.3) jag vet att den är svår, men har ni någon knep för att lyckas ? jag har testat det nu två år i rad.
Allium christophii stäpplök ( sådd 5.4 ) jag har haft det inne, ska den vara ute, mörkgrående ?
Rodgersia innata ( fingrad rodgerrsia) sådd 5.4 inne
annuel:
Eustoma grandifolium ( prerieklocka Mermaid) sådd 17.3.
Eva 33c
05-05-2010, 20:29
Shiso var det länge sen jag odlade, så jag minns inte hur fort den brukade gro...
Kintsai, sellerin, har jag antecknat att den tar en dryg vecka för att gro. Jag sår den mycket ytligt, nästan ingen täckning alls.
Gunnera vet jag inget om, rodgersian ska enligt vad jag läst gro varmt och sås ytligt, små frön.
Allium christophii tillhör de lökväxter som behöver en vinter efter sådd för att gro. Så ställ ut den sådden genast så kommer den nog att gro nästa vår.
Eustoma har jag inte provat.
Åsa, mälardalen zon 2
05-05-2010, 20:33
Den gröna Shison (bäst för ätlig odling) har jag för mig grodde på 1-2v förra året jag har tänkt så mina ganska snart jag har inte haft någon brådska den gröna växte ganska snabbt och blev riktigt stor. Har för mig jag sådde Shison som ljusgroende förra året.
Så bra med lite andras tankar.
Jag väntar lite med shison och sellerin
och stäpplöken åker ut och väntar vår 2011
Gunneran får jag fundera vidare till nästa vår.
hmm orkar jag vakta någon bytta på värmepannan... få se.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.