Klint
[attachment=49647:Bild0063.jpg][attachment=49648:Bild0064.jpg] help.gif

Hej! Har 3 silverbenved som jag la löv under i höstas,sen kom ju värsta vargavintern men de verkade må rätt bra hela tiden nyolanterade på våren och omtyckta så man höll ju koll så gott det gick.nu på våren täcktes kronan med fiberväv och då var de gröna.Nu ser de förfärliga ut och har så gjort i c.a 14dar,handlaren sa de kommer igen men jag [b]tvivlar.[Vet ni vad det kan vara? Finns det nåt att göra?Oerhört tacksam för svar helst positivt förstås men som alltid är det kört är det bättre att veta så de kan tas bort sad.gif

ingrids
Om inte grenarna har dött bör det komma nya blad.
Klint
När kan de komma? Jag menar hur länge kan man hoppas?
ingrids
Det tar ett tag för busken att producera nya löv, det viktiga är att grenen lever. Du bör kunna avgöra detta genom att skrapa lite på barken och se om det är grönt under. Är det grönt är det bara att beväpna sig med tålamod, hur länge vet jag tyvärr inte eftesom jag inte har någon egen erfarenhet av just benved och inte vet hur den gör för att sätta igång en andra omgång löv. Har den reservknoppar kan det gå hyftsat fort, men inte alla träd har det. Mitt citronträd t.ex. behöver producera nya småkvistar när det tappat blad, de växer ut från "ärret" efter bladskaftet.
Är det torrt i marken kan du behöva stödvattna medan du väntar.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon