Full version: Belysning/lampa?
Nilexia
Är i behov utav hjälp på en belysning som hjälper mina växter lite. Har ingen aning om vilken lampa (och armatur) jag ska söka efter.
Har en lång (200 cm) och lite bredare hylla, ca 2 meter upp från golvet, längs ena väggen en bit in i rummet.. har ett par fönser i söderläge som ligger på mott denna vägg men de kommer att få ont om sol, även på sommaren. Eftersom jag har ett uttag för en taklampa bara ett par dm från hyllan vore det bra om jag kunde hitta någon lampa att montera där.. tex en armatur med armar och ett par lampor efter dem så att så mycket som möjligt av hyllan blir belyst. Svårt att förklara men hoppas på att någon förstår hur jag menar så jag kanske får lite hjälp..
kerstin z5-6
Lysrör 36 eller 58 w i kedja? Inpluggad i uttaget men hängande över hyllan ?20 cm ovan växten bör sätta fart på dom -se även mitt album frösådd mm
Richard
Dubbel ljusrörarmatur med 36 watt lampor,färg 840 .
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon