Full version: Ko på påse ...
Snöflinga

Har sett att många här på Odla skriver att de planterar växter direkt i "ko på påse" och att det är så bra.
Men nu undrar jag: är det säck med kogödsel eller är det något annat jag inte sett confused.gif Om det nu är kogödsel ... blir det inte för starkt att plantera direkt eller skall man blanda ut det med jord månntro g.gif
Aqvakul
Kogödsel på påse är inte så starkt, eftersom det är utblandat med torvmull. Det passar bra att lägga direkt på rosor eller buskar, medan det bör blandas ut med befintlig jord i grönsakslandet. De som odlar i pallkragar blandar i de flesta fall ut det med annan jord, beroende på gröda. Potatis ska t.ex. ha ganska näringsfattig jord, medan pumpor och meloner kan hantera hur mycket näring som helst...
blomkronan
biggrin.gif det är vanlig kogödsel. Växter som gillar mycket gödning som Änglatrumpeter kan du absolut plantera i ren kogödsel.

lavendelgården
Hej!
Kogödsel på påse är ju brunnen och utblandad, så den går att använda till i stort sett vad som hellst - jag köper hellre det än planteringsjord - mer för pengarna.!
Åsa
Snöflinga
thanks.gif alla för snabba svar. Jaha, ja det var ju det jag misstänkte, fast jag undrar förståss om jag törs plantera sommarblömmor direkt, skall kanske blanda ut med vanlig jord g.gif
netha
CITAT (Snöflinga @ 05-05-2010, 22:40) *
thanks.gif alla för snabba svar. Jaha, ja det var ju det jag misstänkte, fast jag undrar förståss om jag törs plantera sommarblömmor direkt, skall kanske blanda ut med vanlig jord g.gif

Jag har bara ko på påse i rabatterna ... har satt ettåriga plantor som trivts otroligt bra och blommat överdådigt och lika bra trivs perennerna.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon