Full version: gurka i balkonglåda?
jeri
Hej
mitt första inlägg i forumet biggrin.gif och jag är helt blåbär på detta med odling men vill väldans gärna lära mig!
Jag har ett litet litet växthus, sån modell mot en vägg och där tänkte jag ha lite paprika och gurka. Nu är ju platsen väldigt liten så jag undrar om gurkan funkar att ha i balkonglådor eller blir det för trångt?

tacksam för hjälp
Åsa, mälardalen zon 2
Gurkan blir för stor för ett sådant växthus minst 20liter jord behöver gurka och den slingrar iväg många meter och blir en stor och frodig klängväxt, paprika runt 10-15 liter jord+ ingen av dem gillar de höga temperaturer som blir i en sådan plastklädd hylla (som inte ger samma odlingsförhållanden som ett växthus) under sommaren.
jeri
nu har jag googlat en del och hittat de som haft gurka i blomlåda, så jag provar med någon planta. Jag dör inte om jag misslyckas. Jag har 20 l krukor också till båda sorterna.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon