Full version: PARKSLIDE
Lavin
Har för 60 minuter sen insett att jag har parkslide i min nya trädgård. Har sökt på nätet efter olika metoder att radera den och det verkar vara olika meningar om man ska försöka gräva upp den eller inte. Erfarenheter?

Hittade den här i sökningen efter engelska program om hur man blir av med den, muntrade upp i eländet!

http://www.youtube.com/watch?v=b4j5ceprywo...feature=related
DykUnderYtan
Underbar! Vilken medarbetare. biggrin.gif

Önskar att jag hade några bra tips. Vi har lite parkslide kvar men betydligt mindre än för två år sedan när vi flyttade hit. Jag har ryckt upp allt så fort jag sett nya blad och det verkar ju ta på parkslidens krafter i alla fall.
Malin_MeL
hur står den?
min står i ett hörn av gräsmattan så den hålls i schack med hjälp av gräsklipparen.
jag tycker de är fina, men de får inte breda ut sig.
Gossen Ruda
Ständig nedklippning varje vecka i ett par år, grävmaskin eller Roundup. Bara att välja. biggrin.gif
Lavin
tack för svar, jag tror jag kör alla tre. Grävmaskin till hösten som får ta bort det mesta och sen plock på det som är kvar utanför. De står i ett hörn men verkar vara på väg in i kökslandet. Jag ska ha hit en skopa så han kan ta epicentrum, resten får jag vara envis med.

Men vart sjutton gör man av klumpen? kan ju inte gärna tippa han på tippen? då lär jag ju skicka pesten till alla andra? förbränning?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon