Skulle behöva presenttips till en släkting som ska ha 50 års kalas i Juni. Tanken är väl att jag och mina syskon ska gå ihop och köpa en gemensam present. Jag har dålig koll på vad han gillar, eller vad som uppskattas i den åldern. Men vi har funderingar på att ge honom biljetter till något event likt Leonard Cohen som ska ha konsert i Stockholm i augusti, för det skulle kunna passa honom ganska bra. Men jag vore tacksam för fler tips!
Monica M zon 4
07-05-2010, 05:05
Konsertbiljetter, hotellövernattning på nåt mysigt ställe, kryssning, heldag tillsammans med picnic och museibesök eller shopping.
Chamomille
07-05-2010, 05:17
Bra ideer tycker jag. En konsert är aldrig fel (eller en kul teater) samt en god middag på en trevlig restaurang innan?
KarinSKARA
07-05-2010, 05:43
Örtbad + Helkroppsmassage på Lundsbrunns kurort, fick min gubbe och han uppskattade det lika bra som jag tidigare gjort.
Han tyckte det var lite retligt först när han läste. Efter han kom tillbaka därifrån var det rosor och beröm.
Gubbarna på jobbet, som skrattade på kalaset, har därefter varit iväg i smyg. Numera åker alla minst 1 gång om året.
Oavsett yrke så finns det alltid knutor lite här och där, som behöver tryckas ut.
Red Top
07-05-2010, 06:03
Av allt annat man kan hitta på internet, så kan man förstås även hitta en sida med presenttips.
Här finns förslag på allt från att provköra en Lamborghini till att skänka en get till en fattig familj i Afrika.
Populära presenttips
Ölpump bruka vara uppskattat en sådan elektrisk med kylning.
Nu måste jag nog spotta i motvind lite
Helt OK förslag men lite tråkigt och opersonligt
Det måste väl gå att luska ut någon intressesvär
Seglar han i så fall en skeppsklocka i mässing
Annars en riktigt bra wisky ( kommer att kosta er runt 1000.- )
En fågelintresserad kan få en stor fågelbokj (eller flera)
Om ni visar att ni luskat fram han intressesvär så kommer presenten att ta skruv bättre.
Ok tackar för svaren. Ska kolla upp några av dem på nätet lite mer, bl.a. Ölpumpen och nå finare Whisky
Ville bara tala om att vi köppt den här Ölpumpen till några stycken som fyllt 50 och den var jättepopulär hos alla födelsedagsbarnen

en riktigt hit:) öltunnorna till pumpen köper man på systembolaget men större varuhus brukar ha 3,5%öl på tunna också om man inte vill köra starköl.
Ok! Tack återigen
blaklocka
21-05-2010, 09:29
CITAT (green @ 07-05-2010, 03:03)

Skulle behöva presenttips till en släkting som ska ha 50 års kalas i Juni. Tanken är väl att jag och mina syskon ska gå ihop och köpa en gemensam present. Jag har dålig koll på vad han gillar, eller vad som uppskattas i den åldern. Men vi har funderingar på att ge honom biljetter till något event likt Leonard Cohen som ska ha konsert i Stockholm i augusti, för det skulle kunna passa honom ganska bra. Men jag vore tacksam för fler tips!

Klart du ska köpa biljetter till Cohen! Det måste han bara uppskatta!
Jag har köpt presentkort på whiskeyprovning på Mackmyra i 50-års present.
http://www.mackmyra.se/content/besoek/webb...;productGroup=5 Har för mig att man även ska kunna bli delägare i ett whiskyfat där.
Min man fick en halvtimmes helikopterfärd i 50-årspresent och den blev väldigt populär! Dom flög här över var vi bor och han fick själv prova på och styra och tom. försöka landa men det var för svårt!!
Orkidétjuven
21-05-2010, 22:25
Vi gav en ballongfärd över sthlm till en släkting.
tror det är lite kört !han har väl redan fyllt eller ?
Är lite osäker på en ballongfärd, vore illa om han var höjdrädd. Jag är i alla fall det

Men vi köpte konsertbiljetter och även en flaska Whiskey. Så vi hoppas att han uppskattar det.
Tycker den pressenten låter trevlig
Gunilla65
07-06-2010, 15:36
Jag gav min man en specialskriven sång inspelad på CD-skiva, ett s k popogram (www.popogram.se). Ett jätteroligt minne och en riktig höjdare på själva festen. Skivan spelades många gånger under kvällen och alla sjöng med. Jag kan varken spela eller skriva text men man fick hjälp med allt.
Det kanske är för sent för dig denna gång, kanske kan bli till 60-årskalaset i stället
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.