flouee
Jag har precis planterat om två stycken Bonica 82 och två st Romance i en rabatt där det längst ut finns en Flammentanz. Romance-rosorna sitter närmast klätterrosen. Lite försent har jag insett att Romance och Flammentanz kanske inte går så bra ihop i färg, vad tror ni om det? Borde jag flytta om, så att Bonica-buskarna sitter närmast Flammentanz istället?
Kajsa
Här bilder om det kan vara till hjälp, personligen har jag slutat fundera på ev. färgkrockar, friska rosor är viktigare. Flammentanz blir ju också så hög emot dom andra rosorna.

Flammentanz

Romance

Bonica 82
flouee
Jag tror att de får sitta kvar som de är... smile.gif

Idag har jag köpt två nya rosor: Kordes Aloha och Linnaeus. Kajsa - du har ju planterat dem tillsammans, blir det fint? Har du några kort på dem båda två?

Och om de ska sitta bredvid varandra; Aloha mot ett staket och Linnaeus framför, hur långt bör det vara mellan plantorna?
Kajsa
Nej har ingen bild där man ser dom ihop men dom har samma färger. Linnaeus hade jag nere vid fötterna av Kordes Rose Aloha, Linnaeus är ingen rabattros utan en modern buskros som blir buskig och tät ca 1.20 x 1.20. Titta i album/Moderna buskrosor på Linnaeus för att se färgen.
Kordes Rose Aloha blir ca 2- 3 m hög och ca 1.5 m bred.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon